Nya problem med Android 2.3.5 och Sense 3.0

Discussion in 'Incredible S' started by Droid119, Dec 15, 2011.

1. Droid119

Droid119 Guest

VARJE gång jag lovar VARJE gång jag trycker på home så startars sense om eller likande. Skärmen slockar efter 7sekunder(Den är inställd på 15sekunder, och nej har ingen batterisparar app, förutom PowerMax, men den är inte aktiverad just nu) Ännu fler jävla buggar. Jag får snart utbrott..Fler som fått samma buggar som mig? CyanogenMod nästa!

2. kaba

kaba Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Detta händer mig med. Men bara nån gång varannan dag.

Har även fått problem med att den tappar nätet. Den visar full täckning men det går inte ringa, inte kommit på nån snabbfix på det än utan jag får reboota när det händer. Har hänt 2 ggr sen uppgraderingen förra veckan.

3. Droid119

Droid119 Guest

Jag har fått massa andra fel med som inte ens mjukvaruåterställning hjälper mot. Så måste lämna in den på Service tyvärr..

4. BertilP

BertilP Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har åxå fått en massa problem efter uppdateringen. Telefonen hittar inte var den är, dålig mottagning m.m. Kan en fabriksåterställning hjälpa, och vad försvinner, förutom mina appar, från telefonen, typ kontakter osv.
    MVH
    BertilP

5. anglofile

anglofile Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Verkar vara lite godtyckligt detta med problemen - på min telefon så fungerar inte synkningen mot Exchange-servern på jobbet längre, men för en kollega med likadan telefon så fungerar samma uppdatering fint. o_O

6. Droid119

Droid119 Guest

Varken fakbriksåterställning eller uppdatering via RUU funkar. Allt försvinner..

7. Droid119

Droid119 Guest

Har ingen aning då jag aldrig använder mig utav Exchange.

8. BertilP

MINA ENHETER

Då verkar det som om en "fabriksåterlämning" är det enda som återstår....:mad:

9. Droid119

Droid119 Guest

Att lämna in den på Service? Tror knappast det hjälper heller..

10. BertilP

MINA ENHETER

Lämnade in min lur idag till The Phonehouse, där jag köpt den. Dom trodda att jag, med tanke på alla fel den har, skulle få den utbytt. Fan tro't....

11. Droid119

Droid119 Guest

Det sa Netonnet till mig med.. Hoppas man får det med..

12. anglofile

anglofile Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag fick igång synkningen av mail via Active Sync igen genom att ta bort profilen och lägga dit den igen. Fick även den positiva effekten att nu även fungerar via WiFi och inte bara över mobil data... :D

13. bobbano

bobbano Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Ställer mig i skaran av folk som har dålig täckning. Ibland har jag full täckning för att sedan ha noll täckning. Jag läste att Telia hade haft lite problem så jag tänkte att det kunde vara det som spökade, men fler verkar ju ha det så...
    Den har även problem att hitta var den är (tänker främst på väder-widgeten).
    Ibland har den problem med den automatiska synkroniseringen av exchangeservern. men om jag då synkar manuellt så funkar det.

14. elajl

elajl Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Uppdaterade precis min och ett fel visade sig direkt...kommer förmodligen hitta fler vad det verkar.
    Jag har Tre som operatör, men på låsskärmen så står det Telenor SE, hur kan det vara så?
    Mobila nätverket fungerar inte heller...

Last edited: Feb 22, 2012
  15. Droid119

Droid119 Guest

Jag fick Telia en gång fast jag har Comviq så det problemet känner jag igen. Och mobila nätverket känner jag också igen.. Men får lämna in min incredible s två gånger till pga överhettning sen blir det fan en SE lur.

16. manbrink

manbrink Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

mina problem

Hej , när jag svarar i tele eller skall ringa så är högtalaren på så jag hör samtalet via externa högtalarna.. asså.. jag får trycka; stäng av högtalarfunktionen för att kunna snacka normalt.

Sjukt störande.

Upplever också att jag tappar nät och ingen internet uppkoppling.

what to do?

17. manbrink

manbrink Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

återställde och då försvann problemet med att den ej gick ner i viloläge, och att högtalaren alltid var på vid samtal.

Tack då.
    Så jag har inget o gnälla på just nu.