Nybeställd Play

Diskussion i 'Xperia Play' startad av X-oiL, 26 juli 2011.

1. X-oiL

X-oiL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Har efter mycket om och men beställd en Xperia Play från Telia. Som tydligen har två priser på sin hemsida. Fick dock tillslut abonnemanget Max25 med mobilsurf för 198:-/mån i 24mån. Tydligen ska det vara 298:- som både kundtjänst och butik vill sälja det för.

Är som säkert många andra här en tv/dataspel tok och hoppas kunna stilla abstinensen tillfälligt på föreläsningar och under resor med denna lur.

Har läst runt i en del trådar här på forumet och undrar lite smått över saker som,

Batteritiden? Har läst att det kan vara lite sisådär med den, har ni några bra tips på program eller inställningar mer än ljusstyrkan som kan öka på den?

Exemplaren i butik som jag klämt på är alla relativt glappiga mellan skärmarna speciellt om man trycker på övre delen av skärmen, är era versioner också så eller är det bara butikerna ex som varit lite slitna?

Händer det att telefon glider isär när man har den i fickan och isf vad händer då? Börjar den ringa upp massa folk och andra random saker eller går den bara in i spelläget? Finns det något sätt som gör att man kan låsa skärmen även när den skjuts isär?

Funderar även på att beställa ett MW600 headset, ni som har ett, vänjer man sig vid volymknappen som jag förstått ska vara lite småknepig att hantera? eller rekommenderas något annat bluetooth headset istället?

Sista frågan för tillfället, kommer säkert massvis med fler efter ett par dagars användande..läser att mha utomstående launchers så piggas telefonen upp i menyerna och har främst läst om Launcher Pro, AWD Launcher och Go Launcher Ex men har nog inte riktigt förstått skillnaden mellan dessa. Någon som testat dem och kan ge sin syn på vad skillnaden i stort är?

Tackar redan nu för framtida svar, samtidigt som jag fortsätter läsandet om denna perfekta (i mina ögon) leksak.

MVH // Niclas

2. quizzly2k

quizzly2k Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag gillar detta headset. Jag har haft det sedan jag köpte min X10. Volymknappen är egentligen inget problem. Man får bara ha ett visst "handlag" eftersom man sveper längs med knappen för att höja och sänka. :)
    Fungerar alldeles utmärkt med bra standby-tid

3. X-oiL

X-oiL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Okej låter som något man vänjer sig vid alltså, då blir det till att beställa ett sådant nu.

En fråga till angående skärmskydd, ni som använder skärmskydd kör ni med ett full body eller endast till skärmen?

4. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Tyvärr android-lurar generellt går slut på batteri fort eftersom folk tenderar att leka med dem så mycket. Just Playen har bra batteritid jämfört med många. Dock så behöver en ny mobil oftast 1 eller 2 veckor för att batteriet ska trimmas in och nå sin fulla kapacitet. Folk har haft problem med batteritiden, men det finns lite trick som står omskrivet här i forumet hur man kan göra för att få bättre batteritid.

Ja, tydligen ett rätt vanligt problem, finns trådar om detta här i xperia play-forumet.

Tvivlar jag starkt på att den gör, men det är valbart. Du kan välja hur den ska beté sig om den så att säga glider isär. Och för att vara extra säker kan du ju aktivera skärmlås på den så kan absolut ingenting hända.

MW600 kan jag varmt rekommendera, den fungerar mycket bra. Överraskande bra ljud, bättre batteritid än vad jag väntade mej, man kan parkoppla upp till 3 enheter med den, och att man kan stoppa i sina egna favvolurar är ett stort plus så att man får det ljud man vill ha. Ja, volumeslidern är lite knepig, men man lär sig hur den funkar och det är inget stort problem.

Just SE:s nya launcher som följer med exempelvis Arc, Neo och Play är omskrivet för att det är en av de snabbaste som finns till android och testare säger att det funkar bra. Mitt eget intryck är att det flyter jättebra. Så jag tror inte att du kommer behöva byta launcher om du inte vill göra det av designskäl. Du kanske inte alls tycker om SE:s gränssnitt och design då tror jag AWD Launcher kan komma som en ängel och göra livet gladare för dig.

:D

X-oiL gillar detta.
  5. X-oiL

X-oiL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Wow tack för dom svaren.

Trickens angående batteritiden har jag läst om så det löser sig nog, har för vana att ladda telefonen varje natt ändå så förhoppningsvis kommer jag kunna fortsätta med det då.

Möjligheten att byta till sina egna lurar var en starkt bidragande orsak till att köpa just det headsetet även om jag läst att de medföljande ska vara okej.

Angående launchern så byter jag nu från Iphone till min första Android telefon och det var möjligheterna att anpassa den efter eget tycke o smak som lockade mest så jag kommer nog testa flera launchers, dock är det ett stort plus att orginalet fungerar snabbt och smidigt!

Tack igen för dom svaren, nu hoppas jag bara att den dimper ner i lådan imorgon så man hinner fixa lite emulatorer till utlandssemestern så är flygresan räddad :)

6. X10 Albin

X10 Albin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag led av "glappet" som du nämnde, men det finns en simpel lösning. Finns ett skal till Xplayen som heter "Snap-guard". När den bakre delen sitter på så försvinner glappet helt. Fronten slängde jag för den gjorde telefonen vidrigt ful =P

Last edited: 27 juli 2011