Nybistankar

Diskussion i 'Allmänt' startad av Göbbe, 1 okt 2009.

1. Göbbe

Göbbe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej forumdeltagare.

Hoppas man inte hamnar helt fel nu, flytta tråden om det behövs:confused:

Jaha, så fick man sin nya HTC Hero då... spännande! Efter ett tag märker man ju att det är ett nytt OS man har i handen, lite småbuggar och "osmidigheter" här och var. Sedan handlar det väl lite om inlärningströskel också, men trots att jag som gammal inrotad Mac-motståndare åkte på en iPhone i jobbet, får jag nog säga att det gick bra mycket rappare att "köra in sig" på den. Men, va tusan, spännande med en uppstickare :cool:

Två frågor som dock inställer sig:

Om man vill ladda ner "apps", kan man bara göra det från luren? Eller är det bara jag som inte begriper mig på android market? Med bredband och fria megabytes, känns det så klart bättre att i "oldfashioned style" ladda ner dem till datorn och slänga över dem via USB...

Sedan får jag den inte att koppla upp sig på mitt wifi hemma (ekonomi igen). Det kan väl ändå inte vara så illa att den inte klarar WPA/PSK? Får intrycket att den bara trivs med WEP???

<edit> luren kom med build ("skapa nummer" :-)) 2.73.405.5 </edit>

Allt gott!

Stefan

Last edited: 1 okt 2009
  2. EUNE

EUNE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag var tvungen att köra med synlig SSID på min router för att kunna använda wifi. Lite trist.
    Ska finnas någon app som gör att du kan installera appar från SD kortet, har inte full koll på vilken men det är nog bara att söka här i forumet så hittar du rätt.

3. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag hade problem med att koppla upp mig till mitt dolda wifi, så lät det då vara synligt för att koppla upp första gången. Ställde däremot efteråt tillbaka det till dolt SSID, och så fungerade det. Kör på WPA/WPA2-kryptering har jag för mig. Det kan vara värt att testa att göra så, om du har möjlighet att ändra.

4. my05

my05 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej Göbbe,

Jag kör wpa2 på min hemrouter utan problem. Dock så måste du första gången precis som sägs här tidigare exponera ditt ssid för att komma åt nätet.

Ang. att hämta APK-er så ska du bara gå in under "settings->applications->unknown sources" och bocka i den checkboxen. Hämta sedan en app som heter "appsinstaller" ifrån market så kan du själv installera som du vill.

M v h

Danne

5. Göbbe

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svar. Dock är det så att jag broadcastar SSID. Luren ser SSID't, jag är under inställningar - trådlösa styrenheter. Har tidigare lagt till mitt wifi och angett PSK. Rubriken Wi-Fi säger frånkopplad och har en grön bock i rutan? Känns lite motsägelsefullt... Om jag då klickar på den så säger den "inaktivera Wifi". Går jag då in under wifi-inställningar, så är allt utom "aktivera wifi" utgråat. Klickar på den, den säger "aktiverar wifi", men när den är klar, säger "frånkopplad" igen. Klickar på mitt nät och får upp en dialog med valen "anslut", "glöm" och "avbryt". Status i samma dialog säger "Signalstyrka: utmärkt" och "Säkerhet: WPA Personal". Klickar "anslut", men inte då...:(

Edit: Har så klart även provat att lägga till det manuellt...

Butiken har jag nog hajat nu.

Mvh

/Stefan

Last edited: 2 okt 2009
  6. slotrat

slotrat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Testat nåt så enkelt som att boota om routern?
    Du har inte nån extra säkerhet på routern då? MAC-filtrering eller liknande?

7. Göbbe

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jodå, har testat routerboot. Ingen Mac-filtrering.

Åkte på att köpa ny dator under semestern, inga som helst problem, trots en sur Vista. Fick iPhonen för några veckor sen, inga som helst problem. Tyvärr har ju HTC'n problem...:mad:

Bortsett från det bekymret, börjar jag på att komma in i den nu, och gillar den mer och mer.