Nybliven Androidanvändare, har frågor!

Diskussion i 'Allmänt' startad av pellson, 10 februari 2011.

1. pellson

pellson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tjenare!

Jag köpte precis en LG Optimus One och jag har aldrig haft en avancerad telefon förut. Jag har därför några småfrågor.

1. Jag tankade något program som heter Advanced Task Managar där man kan stänga av processer. Hursomhelst, ett tiotal processer dyker alltid upp igen automatiskt? T ex gmail, maps, FM Radio, Facebook, Email och massa mer!
    Ska det vara så att dom ligger där hela tiden?

2. Jag har tankat Handcent SMS som tydligen ska vara det bästa SMS-programmet. Endå står det "1 Unread messages" där uppe efter jag läst och jag måste gå in och läsa det på den inbyggda SMS funktionen för att det ska försvinna? Går det att byta så telefonen struntar i inbyggda SMS-programmet och enbart läser av Handcent?

3. Varför stängs aldrig programmen av när jag går ut dom? T ex spel och sånt är fortfarande igång trots att jag gått ur det.

4. Sen undrar jag om ni kan rekommendera några Must-have apps till mig, som man enligt er, inte klarar sig utan. Det skulle vara schysst!

*Edit* Något schysst program för Hotmail-läsning, finns det?

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

1. Task Managers är omdebaterat. Jag är förespråkarn mot de då de bara leder till dåliga saker. OS:et sköter själv all dödning av applikationer om minnet behövs. Det är onödigt att köra massa task managers då de i slutändan gör så att det tar längre tid och mer kräm att starta apparna igen.

2. Om går in i den ordinarie sms-applikationen kan du trycka på Meny och komma åt inställningarna och där ta bort så du inte får meddelanden att du har ett nytt oläst meddelande på två ställen.

3. De brukar stängas av om man går ut med back-knappen. Kör man med Home läggs de i bakgrunden för att du ska kunna multitaska. De läggs även där för att de är senast använda och om du vill dra upp de igen går det mycket snabbare än att starta om applikationen. Som sagt, OS:et ska själv sköta all minneshantering.
    Det finns givetvis vissa appar som har ett menyval att stänga av men det är inte många som har det. Det behövs helt enkelt inte.

4. Jag gillar Go Sms och Dialer One. Även såklart LauncherPro (nu vet jag inte vilken launcher din telefon har).
    Tapatalk då jag är en forumnörd.
    Annars har jag inte så många applikationer mer än mail (k9 för exchange) och twitter.

3. android3.0

android3.0 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

du kan kolla hotmail epost via webläsaren i telefonen
    jag klar mig utan appsaver
    har den appen installerad i alla 4a androider
    spel app ?
    program ?
    musik ? video app ?
    tv app ?

4. Peer2peer

Peer2peer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Några tips till dig som ny på Android sidan :)

1. Gmail fungerar mycket bättre än hotmail på Android telefoner tyvärr, men bryr mig inte längre för kör bara Gmail nu för tiden. En grej att tänka på ;)

2. Applikationen NetCounter är bra för att se så man inte surfar för mycket på 3G abonnemanget om man har en begränsning.

3. "Try 'N Error" är det bästa sättet att lära sig Android.

4. Det är inget du inte kan göra med Android.

5. Jag använder ingen sms-app, tycker dom är jobbiga och sega. Originalet funkar tycket jag.

5. android3.0

android3.0 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

watchdog 3g andvänder jag på min x10 mini pro
    giller den bättre
    (finns där uppe hela tiden)

6. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Minnet fullt med appar = Bra uttnyttjat
    Minnet tomt = Onödigt slöseri med minne

Tänk Android, inte windows :)

Appar behöver du inte stänga av som på alla andra telefoner, det sköts magiskt jättebra ändå.