Fråga: Nybliven Note ägare här!

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av timoat, 18 dec 2011.

1. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Plockade upp den från the phonehouse igår, tog 3 max surf för 299 i måanden, ingen förhöjd månadskostnad men fick betala 1000 i affären för telefonen. Killen gav mig halva priset på abbonemanget fram till påsk, jag fick flipcase och en samsung MHL kabel på köpet. Mycket glad och nöjd än så länge, förutom att pennan inte är lika bra som jag hade hoppats, punkten alltid ligger nån mm ifrån om man inte har pennan i EXAKT rätt postition och alltid laggar kraftigt är irriterande och tar ifrån. Jag vet inte om det är möjligt att det blir bättre i ICS, man kan ju hoppas!

Jag hade en SGS inan, som jag rootade till Darkys, som inte fungerade så bra, och nu är jag fast i en version som jag inte verkar kunna uppgradera till den senaste utan att mellanuppgrader och ärligt talat är det en jävla huvudvärk.

Är det verkligen lönt att roota Noten och börja trycka in massa custom roms som man sen måste uppgradera en gång i veckan och som efter ett tag blir ett störande moment med telefonen? Vilka fördelar finns det EGENTLIGEN?

2. Lukas

Lukas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11
    Det beror egentligen på vad du vill använda telefonen till, vilka apps du vill köra, osv. Jag har i princip rootat alla mina android mobiler hittills, trots att jag inte ha behövt göra det med alla. Förut ägde jag en Spica och då var det, enligt min mening, nödvändigt att roota så att man fick bl.a möjlighet att kunna flytta appar till SD-kortet och, på så sätt, spara på det lilla utrymmet som den mobilen erbjöd. Men med en Galaxy Note är rootingen av den anledning, mer tveksam. Om du inte tänker "tömma" marknaden på appar, d.v.s. ;)

timoat gillar detta.
  3. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    603

MINA ENHETER

Roota har mycket fördelar:
    - Bättre batteritid med en bra kernel.
    - En del mycket bra apps kräver rootning.
    - Bättre flyt
    - Custom roms
    o.s.v

Gäller välja rätt rootnings metod, Chainfires metod med Odin påverkar inte flash counter, som Samsung har på sina mobiler och ser om man har rootat sin telefon eller inte. Titta på xda forum, lusläs om vad rootning är nåt för dig eller inte bara. ;)

I nuläget har jag inte rootat min telefon, men kommer göra det senare och avaktar med se stabilare custom roms släpps först.
    Men när supercurio släpper sin Vooodo app (skärm kalibrering/bättre ljud, som han han gjorde med SGS 2) eller nån annan devs, som lyckats kalibrera skärmen och då kommer jag att roota telefonen. :)

4. Nukezone

Nukezone Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Själv har jag rootat, mest för att jag ville ha batteriprocent i statusbaren utan ett extraprogram. Detta fick jag med ROCKET ROM för den som undrar.

Dessutom så har jag märkt att jag (som kör med GO Launcher) inte kunde ha ett live wallpaper utan att app-drawern hackade, detta löstes på något magiskt sätt med rocket rom så kan ju rekommendera den för att få upp farten.

Rootade med chainfires CF-Root, la in ROCKET ROM och kör med AbyssNote utifall att någon undrar.

AbyssNote tillåter även överklockning upp till 1704 Mhz vilket gav hela 133 MFLOPS i i linpack. :)
    Dock så blir telefonen som en musikspelande handvärmare då. :P

CF-Root:[15.12.2011][CF-Root 5.0] KJ1/4/6, KK1/9/A, KL3 - su+bb+CWM5 - xda-developers

Rocket Rom:[ROM] ROCKET ROM - v9 - XXKL3 [Update 18/12] - RTL-Support! - xda-developers

AbyssNote: [Kernel][12/17/11][Samsung Galaxy Note][AbyssNote][v2.2] - xda-developers

Varsågoda, till de som önskar byta.

Last edited: 19 dec 2011
  5. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

HAha, tack för svaren!

Direkt där känns det som ett träsk av olika "den här är bättre/stabilare än denna , men först måste du "insert rappakalja som bara för mig förvirrad" OM du inte har "mer rappakalja som får hjärnan att blöda" fast då kan man vänta på "nån annan snubbe på xda som jobbar på en super rom som ska slå allt" Men sen kommer ICS men den kan du inte köra in i luren för att du har rootat den om du inte "insert avinstallation som är så förbannat komplicerat att jag än en gång sparkar mig själv för att jag försökte förbättra nåt utan att veta exakt vad fan jag sysslade med."

ICS kommer väl i början av nästa år förhoppningsvis? Kanske lika bra att sitta med den som är ute nu och vänta in officiella launchen...

6. Lukas

Lukas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11
    Precis! För min del så tänker jag vänta på ICS uppdatering från Samsung innan jag gör något annat med den luren. Sen får vi se hur det blir....

7. Emolock

Emolock Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER