Nybörjar fråga - tags?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Pappahund, 10 april 2010.

1. Pappahund

Pappahund Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det kallas för en QR-kod.
    Ladda ner Barcode Scanner på market för att läsa av den :)

3. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Ladda ner detta programmet. Starta det så startar programmet kameran, håll upp kameran mot en streckkod så läser programmet streckkoden.

Ifall det är en länk till en app på market på öpnnar den automatiskt "Market", är den en länk så får du ett val att öppna din webläsare o.s.v. Kan även tipsa om att det finns ett plugin till firefox som skapar dessa 2D streckkoder för länkar så att du, när du sitter vid datorn, på ett enkelt sätt kan få in adressen i din telefon.

4. Pappahund

Pappahund Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej Tack!

Har redan det där programmet, tänkte bara inte så långt. Lite offtopic men hur tycker ni barcode scanner fungerar för svenska varor? Antar att man kan använda det mest för varor vars fysiska produktion sker i typ USA? Jag testade lite grejer på skoj i mataffären idag men fick inte mycket träffar på produkterna ;P

5. b.lindahl

b.lindahl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ladda hem en applikation till din Legend som kan tolka QR-taggarna. Det återfinner du här:
    http://www.androlib.com/android.application.com-ixellence-ixmat-android-community-jmBj.aspx

Sen kan du skanna QR-taggarna mha programmet. QR-taggen motsvar oftast en webbadress så när du skannar den får du upp en förfrågan om du vill gå till webbadressen som QR-taggen motsvarar. Ytterst smidigt om man surfar på datorn och hittar en länk man vill öppna i mobiltelefonen istället för att skriva in hela långa adressen. Till alla moderna webbläsare finns det även insticksprogram så du kan generera QR-taggar. (se min signatur för ett sånt plugin till Google Chrome)

6. b.lindahl

b.lindahl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Bra tryck i forumet idag, 4 svar innan jag skrev klart mitt. :)

7. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Hur många hemsidor med priser på matvaror känner du till? Det du kan hitta är böcker, skivor, elektronik m.m. För svenska prylar så ladda ner prisjakts app.