Nybörjar frågor

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av trinkle, 8 jul 2010.

1. trinkle

trinkle Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej

Jag har haft min N1 i 2 veckor...
    Först nu har jag tid att fixa lite med telefonen.

Så jag har tittat lite på forumet men det är lite av en djungel med trådar om olika roms och sätt att roota telefonen.

Finns det någon snäll person som kanske skulle kunna länka till någon bra guide som kan hjälpa mig att roota telefonen. Vilken rom ska jag lägga in?

Hur gör jag för att lägga in en bra turn by turn Navigation, vilken navigator ska jag välja? Vill helst inte betala något för den...man får kanske inte prata om sådant på forumet? ett pm kanske från någon snäll?

är det bara från market man kan ladda hem appar?

väldigt tacksam för svar :)

2. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

3. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Jag har inte följt den själv, men den verkar vettig, för att kunna låsa upp telefonen och mecka in custom ROM:ar:
    http://androidandme.com/2010/01/hacks/video-how-to-unlock-and-root-a-nexus-one/

Notera att om du följer guiden kommer du få ett upplåst hänglås som ikon när du startar telefonen och den kan du inte på något sätt bli av med när den väl hamnat där.

Sen är Paul på Modaco:s Froyo ROM en alldeles utmärkt Custom ROM: http://android.modaco.com/content/g...or-nexus-one-with-online-kitchen-froyo-frf91/

Om du vill läsa på lite vad olika ord och begrepp betyder kan du klicka på min signaturlänk eller tex i wikin.

För övrigt kan du ladda hem appar lite varstans, men Market är iallafall lite mer "seriöst" upplagda (även om apparna i sig inte behöver vara det).

Last edited: 8 jul 2010