Fråga: Nybörjar frågor

Discussion in 'Galaxy Nexus - Allmänt' started by bonis666, Dec 14, 2011.

1. bonis666

bonis666 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu har äntligen nexusen anlänt. Och änsålänge kan jag väl säga att jag är nöjd, ( får sjukt ont i tummleden dock ). Men jag som gammal apple nörd har ju lite saker jag inte har koll på än.

Först har någon koll på hur man synkar kontakter från icloud till gmail ? har man kontakterna på iphonen så går det ju bra men har man dem i icloud så synkar det ju inte trots att man väljer gmail sync.

Löste denna själv: logga in på icloud exportera allt till ett vcard. Importera i Gmail. borde väl kanske inte varit så lat men då finns det här till andra.

Över till Nexusen.

Hur tar man bort kontakter man har dubletter av ? och är peoples inte samma sak som adressboken ? För jag har inte samma kontakter i people som om jag går in på telefonen och tar fram mina kontakter där.

Låsa upp bootladern läste jag va en idé att göra direkt är det fortfarande pauls fastboot som är enklaste sättet att göra detta ?

Last edited: Dec 14, 2011
  2. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Om man går in på en kontakt i personer så väljer man redigera och när man väl är inne i redigeringen så kan man välja att slå ihop en kontakt. Har själv gjort så med en massor då jag haft flera av samma person med tex email, telefon etc.

3. otto

otto Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

[HOW TO] Unlock Bootloader & Root GSM Nexus - xda-developers

Gå igenom 1-9. Att låsa upp bootloadern rensar alltid hela telefonen (dvs även eventuella bilder/mp3-filer/filmer etc på "sdkortet"), inkl alla appar, inställningar och allting (av säkerhetsskäl...).

Angående kontakter, sköt allting via https://mail.google.com/mail/?shva=1#contacts . Telefonen och Google delar på kontakterna. En ändring på ovanstående länk tar ungefär två sekunder att syncas ner till telefonen :) I telefonen bör du inte ha några kontakter öht (om du nu inte vill av någon anledning).

Gå in bland dina kontakter i telefonen, klicka på meny-knappen längst ner till höger, välj "kontakter som ska visas" och kolla lite vad du vill ha. Jag skulle checkat ur kontakterna hos Google och därefter rensat alla som ligger lokalt i telefonen, för att sedan aktivera synkningen igen. Molnet är kung

4. bonis666

MINA ENHETER

Jo precis det är så jag vill ha det ock verkar ha fått till det också :) helt menlöst att ha kontakter lokalt i luren :) men det blev ett sånt virrvarr av dubletter där ett tag när den syncade både från gmail och från google+ men löste sig med hjälp av join och rensning :)

5. bonis666

MINA ENHETER

hehe nu har jag lyckats fastna i bootloadern, hur startar man om den därifrån ? står ju stort start mitt på skärmen och en pil mot typ powerknappen men händer som inget om jag håller in den :)

Behöver gå in och fixa en sak innan jag kör igång nämligen, så har som inte gjort annat än att starta upp bootloadern.

Edit: Gick smidigt till slut hade missat USB debugging saken. Men när man rootar bör man inte få sätta ett lösenord då ?

Last edited: Dec 14, 2011
  6. twonkey

twonkey Teen Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9
    Platta:
    Nexus 10, Ipad Air
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Mi Band 2, Galaxy Gear S3
    Någon som vet hur man får fram "historiken" i miniräknaren? Går att rensa historiken iaf och då kan man väl förhoppningsvis se den också?

7. Jorgen

Jorgen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har haft problem med dubletter av kontakterna tidigare och löste det med hjälp av Gmails webbgränssnitt. Finns en funktion under kontakter där som man automatiskt kan rensa alla dubletter med.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk