Okej.. Jag rootade min telefon igår till Chaifire med hjälp av Odin3 v1.7. Idag blev jag sugen på att prova lite olika ROMs så jag gick in på Cyanogen's hemsida och tankade ner en firmwire, (som är samma sak som ROM om jag förstått det rätt?) Jag lade in den på mitt externa sd-kort och flashade den genom CWM. När jag startade mobilen så hade den wipeats, (vilket var en ny erfarenhet för mig hehe,) och market och CWM finns inte längre. Kan tillägga att jag gjorde en säkerthetskopia med CWM igår, hittar den, men kan inte öppna den.. Mobilen startas bara om. Min CF kernel hade också ersatts med CM7.
Nu tänkte jag installera tillbaka min stockrom, samt roota den med Cf igen och köra på det tills jag fått lite mer kunskaper om hur man gör om och gör rätt.
Jag undrar om jag kan flasha stockrom fast min kernel är CM7 eller om jag ska flasha cf före stockrom?
Jag har även ett annat problem som går före det andra. Efter att flashat till CM7 så kan datorn inte hitta min mobil längre.. Den hittar 2 removable disks, men den fattar liksom inte att det är min galaxy jag kopplar in.
Mobilen är (var) en Samsung Galaxy S 2.3.3 XXJVO.
Försökte få med så mycket bakgrundsinformation som möjligt, hojta om det är något jag har missat.
Är inte alltför påläst inom området, så om jag kommer med dumma frågor, ta ett djupt andetag, och försök att förklara igen!

Tack
Click to expand...