Nybörjare behöver hjälp med Hero

Diskussion i 'Hero' startad av Mr.Sjöborg, 26 aug 2009.

1. Mr.Sjöborg

Mr.Sjöborg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har precis fått min Hero:) Kan i princip ingenting om android så ni får gärna ta saker steg för steg.

Det jag undrar

Kan man använda egna låtar som ring/notification signal? och isånnafall hur?

Hur gör man för att använda htc sync? har laddat ner och försökt men den hittar inte.

Använder phone keyboard med T9 när jag skriver och undrar hur man stavar ordet själv?

Tok nybörjare som är tacksam för svar:)

2. Näslund

Näslund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

3. Mr.Sjöborg

Mr.Sjöborg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack!

Är fan grymt svårt att hitta alla lite ''gömda'' funktioner. tycker att manualen som man fick med var sämst

4. Drutten

Drutten Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

5. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Ja, det saknas något universellt sätt för applikationer att tala om att det finns fler val om man trycker på meny knappen. Som det är nu så får man pröva sig fram vilket inte är så användarvänligt. Tex en liten rand längst ner som man kan flicka upp på samma sätt som man kan dra ner notifikationerna.

Speciellt lurigt är det när man ska göra tex APN inställningar. De flesta inställningar jag pillat på sparas direkt, eller när man går ifrån inställningssidan, men för APN så måste man trycka meny följt av spara för att spara. Tog mig en stund att klura ut varför jag inte kunde ändra mina APN inställningar. ;)

6. Mattica

Mattica Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har också fått prova mig fram med rätt många inställningar, och kämpar fortfarande med internetkopplingen till min router, så bästa sättet är att egentligen pilla på tills man hittar nåt som funkar.
    När det gäller HTC Sync så tog det ett bra tag att få den igång. När du väl installerat den på datorn, så startar du om den, och samma med mobilen om datorn inte känner av/känner igen den. Dessutom ska du gå in på settings för att där välja inställningar för synkningen.
    Om du vill lägga över filer på minneskortet måste du först mounta det, genom att dra ner notifications efter att ha kopplat in usb-sladden, och sen välja mount sd-card.
    Det tog många försök att få igång den, men enklast var at ladda ner sync-programmet från htcs hemsida.
    Lycka till, och välkommen i gänget!