Nybörjare. Hjälp med slidit, väder mm

Diskussion i 'Legend' startad av opaso, 29 september 2010.

1. opaso

opaso Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

La in SlideIt men när jag skriver sms så är det vanliga tangentbordet. Har varit inne bland "inmatning för pekskärm" och dessa, men hittar inte.

Väder appen som finns med. Har lagt till Göteborg. Men den visar ändå Sverige. Fast jag lägger Göteborg högst i listan. Och Sverige finns inte med i den lista där man kan radera och lägga till fler länder/städer.

Vilken app rekommenderar ni där man lätt kan se om wifi, gps, blåtand och liknande är på eller av.

Och rekommendera en app som visar hur mycket data jag använt. Har 1Gb fritt men ändå bra att veta.

2. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

För att få väderappen att visa Göteborg måste du nog lägga till Gothenburg, Sweden.

Blåtand/GPS/WIFI/Mobil Internet finns inbyggt i HTC's Sense. Du hittar dem under Lägg till widget -> inställningar.

3. opaso

opaso Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den säger bara att orten finns redan i listan. Men den ligger som nummer 2. men i listan som man raderar ligger den som nr 1.

Gött hitta den. Perfekt!

4. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Ah jag läste fel. Jag pratade om väder-widgeten och inte appen. Ändå skrev jag appen i mitt första inlägg, dumt :)

I appen kan du bläddra bland städerna genom att "dra" upp eller ner med fingret. Då bläddrar den igenom de du lagt till själv och de som finns från fabrik.

5. opaso

opaso Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja jag kallar alla sådan för app:s. Men där du har klockan så preis under finns vädret. Där står Sverige. Vill att det skall stå göteborg.

Sen om man går till längst till vänster så kan man bläddra bland dom man valt och dom som fanns med. Men varför finns sverige med. Den man lägger högst upp är ju den man vill se hela tiden.

6. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Nu är jag med, hoppas jag. Det är alltså den här vi pratar om?[​IMG]

Jag antar att den låg där på hemskärmen redan när du fick telefonen. För att byta stad måste du 'Långklicka' på den och dra ner den till soptunnan 'ta bort' som kommer upp i nerkant.

Tryck sen på + -> Lägg till Widget -> Klocka (HTC) -> Bläddra bland klockorna -> Välj Götlabörg i listan -> Färdig.

7. opaso

opaso Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Yes den är det ja :) hehe

Okej jag provar....

SÅ JA. tack så mycket :D

8. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Inga problem :)

9. opaso

opaso Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du kan inte varför SlideIt inte finns? eller hur man får fram det. Jag trodde det bara var att ladda ner och installera.

Och någon rekommendation på hur mycket data man förbrukar. Eller det kanske också finns?

10. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Ah, jo, kanske.

Prova att 'långklicka' i fältet där du skriver SMS. Välj sedan Indatametod och kolla om SlideIT finns med där.

Edit: Sökte på Data Counter i Market och hittade en del. Data Counter Widget och NetCounter verkar klara det du frågar efter.

Last edited: 29 september 2010
  11. opaso

opaso Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gick inte. men det finns en "boll" som är lik *. Sitter till höger om "lägga ner tangentbords-knappen".... Och där inne finns: Tangentbordstyper, Tangentbordspråk, texinmatning. Instruktionsprogram, Användarens oldlista. Me ninget där verkar ha något med slidit att göra. Sen finner jag inga mer "inställningar".

Edit: Ja NetCounter fick det bli..

12. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Då vet jag inte.

SlideiT finns inte på market så jag kan inte testa. Du kan nog få bättre hjälp i support-forumet för apps.

13. opaso

opaso Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Oki, ja eller om du vet något annat sett att få ut ÅÄÖ på skrivbordet. Vill inte hålla in A/O för det.

14. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Du kan hämta Scandinavian Keyboard från market. Det kan behövas en ordlista också men den bör finnas under samma sökning.

15. opaso

opaso Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Yes hittade... Ja då va jag utan frågor... Ditt fel ;) Nä men stort tack för all hjälp. Är grymt nöjd med min legend. Kan man ge iPhone fingret så är det nog efter att man hållit på med denna en stund. Fy fan va underbar den är.

16. Nephisto

Nephisto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Måste man inte gå in på meny-språk och tangentbord och sen bocka i "slideit" och sen när man gjort det så long-pressar man i ett textfält och får då alternativet att välja slideit som standard tb.

Edit: Såg att du redan löst det, var uppenbarligen too slow 4 u ;)

17. opaso

opaso Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Va inne och kolla där men där finns inte någon val att välja SlideIt. Där finns bara Skandinavisk tang. som jag drog ner precis. Men jag får inte till det heller. Det stod att man skulle hålla in "?123" och sedan välja det tangentbord man vill ha. Men det kommer bara upp massa andra ikoner.....

Edit: Kollade infon igen och nu va texten ändrad?????? Nu skulle man hålla in där man skriver. Ja nu funka det. Nu syns åäö... ÄNTLIGEN :)

Edit 2: Och nu när man har skadinaviskt, då kan man hålla in "?123". Kunde den inte sagt det från början :P Aja det funkar nu i alla fall.

18. Nephisto

Nephisto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Mja okej, najs, då äre väl bara köra på isf ;)

19. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag kom på en grej. SlideIT är en betalapp(syns inte i market). Du kanske har laddat ner ett tema eller språkpaket till SlideIT, och inte själva appen?

20. opaso

opaso Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ofan.. ja det är möjligt. Såg bara att det stod något med SlideIt så det är möjligt. Vart kollar man detta? Vart lägger sig allt detta man laddar ner?