Nybörjare inom Android

Discussion in 'Allmänt' started by hurrdurrdurr, Mar 30, 2011.

1. hurrdurrdurr

hurrdurrdurr Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan!

Jag köpte nyss en HTC Gratia som jag är väldigt nöjd med, men då jag inte har någon kunskap inom android alls så tänkte jag fråga er istället. Jag har då nyss fixat telefonen och har fixat Spotify, Skype och WoW Auction House för att kunna sitta och nörda på jobbet. Är det några apps man borde ha för att få en snygg mobil, ett snyggt interface och så? Jag vill helst inte gå in på allt för advancerade apps då jag inte är tekniskt alls.

När jag kollade runt så hittade jag massa program som var anslutna till min gmail. Det jag undrar är om folk i min omgivning kan se information om mina profiler på mobilen, eller se min gmail adress genom att söka? Jag känner mig inte säker som det är just nu så mobilen får ligga hemma tills jag får reda på detta.

Tack i förhand!

2. baracken

baracken Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns ju något som heter location och har du aktiverat det så kan man om man är vän med dig där se vart du är via GPS men man kan inte söka mer på din gmail än på någon annans mail. Så du kan vara lugn.
    Du har ju redan ett par teman i telefonen, går även att ladda ner fler men teman laddar du ner från HTC sense.

3. hurrdurrdurr

MINA ENHETER

Jag syftade mer på att se min email från deras mobil. Kan man ändra så att i androids sånt där social skit att ens gmail inte står och göra så att det står ett namn ex. hurrdurrhurr istället?

När det gäller att göra telefonen snygg tänkte jag mest på något alternativ till den fula klockan som hänger med och så. Sen om det finns program som ersätter program som redan finns på mobilen utan att roota?

4. baracken

baracken Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har inte varit med om att man sett någons mail i något program.
    Klockan går ju att ladda ner en ny från market och samma med ungefär alla program :-)

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

5. hurrdurrdurr

MINA ENHETER

Jag tänkte mest på det här 'talk' som det heter. Där står ens gmail och ens status.

Finns det någon bra klocka, bra musikspelare och så som ni rekomenderar?

6. kent_

kent_ Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

simi clock tyckar jag är väldigt snygg och power amp är en bra musikspelare med inbyggd equaizer men den kostar efter 30 dagar

7. Pixel67

Pixel67 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Prova olika "Launchers" som t.ex. adw.launcher eller Launcher Pro :) Du kan hitta lite olika genom att antingen söka på "launcher" eller "home replacement" på Android Market ^^

Sent from my HTC Desire using Tapatalk