[Nybörjare] Palette Tool?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Munib, 1 jul 2012.

1. Munib

Munib Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hallå!

Gav mig på att förstå hur man ska utveckla android applikationer. Men har stött på lite problem.

Jag har lagt upp så att jag ska utveckla för api 14(android 4.0) och jag har fått upp en bild och allting där namnet på min applikation står (enligt med googles guilelines) och som det verkar ska jag kunna använda paletten som verktyg när jag skapar min app, men jag kan inte dra över sakerna från paletten till själva "APPEN".

Vad gör jag för fel och hur ska jag göra rätt?

// Munib

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Jag tycker att det låter som det ska gå, men jag kan inte riktigt se var du är och klickar.
    Ta gärna en screenshot, rita in lite pilar vad du klickar på och drar i så ska vi nog komma på varför det inte fungerar.

3. Munib

Munib Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Sådär då har jag fixat en bild. Antingen har det blivit fel i mina inställningar nånstans eller så har jag bara inte lyckats få igång saker som krävs för att kunna använda paletten.

När jag drar något från paletten kommer ne "Stopp" liknande ikon upp då jag försöker släppa den på själva appen.

Last edited: 1 jul 2012
  4. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Det borde funka.
    Jag använder aldrig paletten själv utan skriver direkt i xml-filen. Du byter läge längst ner med tabbarna "Graphical Layout" och "activity_starting_point.xml". Byt till xml-vyn och kolla hur det ser ut.
    Jag använder dock den grafiska vyn för att kontrollera att det ser ut ungefär som jag tänkt.

En tanke jag har är att det är något med den layout du har valt. LinearLayout är enklast och vanligast att använda.
    Testa att lägg in en LinearLayout och några kontroller manuellt i xml-filen och se om det hjälper och att paletten börjar fungera.
    Exempel:
    http://developer.android.com/guide/topics/ui/layout/linear.html#Example

5. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Layout Editorn är ökänt rätt (skit)kass så jag föreslår och rekommenderar att du lär dig att skriva utifrån XML först och använder Layout Editorn när den behagar vilja bete sig.
    Jag blir vansinnig på den från gång till gång.