Hej! Ny till det här forumet, och nästan lika ny till android-teknik.
Har nu läst en del om rooting osv, då jag vill roota min galaxy s5. Modellen är SM-G900f, och jag tänkte ta CF-Auto-Root vägen, där jag hittat den respektive zipfilen för att roota. Är den här vägen att rekommenderas?
Jag försökte med Towelroot, men den är tydligen outdated för s5. Towelroot ska ju också vara bättre pga av att den "inte triggar knox"? Vad innebär det här? Är det enbart garantin det handlar om, och skulle jag kunna "untrigga" det här genom att unroota mobilen?
Och om jag går via CF-Auto-Root vägen, finns det någon risk att jag brickar telefonen om jag gör något misstag? Kollat genom guider osv, och det ser inte komplicerat ut alls, så.. ja. Något jag liksom skulle kunna vara lite orolig för är om zip-filerna som finns på xda skulle passa min mobil eller inte. Står ju "SM-G900F (International Qualcomm): CF-Auto-Root-klte-kltexx-smg900f.zip", men paranoid som jag är vill jag vara 100% säker. Skulle den här funka alltså?
Värt att nämna är att jag försökte roota en gammal galaxy s2, och det gick relativt bra!
Otroligt tacksam för svar och hjälp, är så mycket nybörjare till det här som man kan bli!
edit: Fortsätter läsa om ämnet och väntar på svar! Kom förbi någonstans där det stog nåt i stil om att mobilen kommer att brickas om jag rootar den, fast mobilens boot loader är låst. Vad menas med det här? Skulle min vara låst, tro? Köptes på Siba, Tele2-operatör.
Last edited: 19 sept 2014