Fråga: Nybörjare - Vill slänga in en ny rom!

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Prma, 14 mar 2012.

1. Prma

Prma Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Rootade precis min samsung galaxy s, via nån JVHfil och Odin genom xda. Det verkade bli lyckat, ser ut om att den är rootad i "om telefonen", samt Odin sa att det var successful. Men nu när jag tänkte slänga in en Rom, har jag ingen aning om hur jag ska göra.

Tänkte försöka med Galnet Miuiu som fått sjyst kritik. HUR GÖR JAG? :)

Starta telefonen i downloading mode, and then..? Står att man ska använda volymknapparna för att bläddra i menyer för att wipa och sedan installera romfilen (som jag redan lagt på sdkortet), men hur hittar jag dessa menyer? Är ju bara gula triangeln osv i downloadmode (volym ner, home, power).

Någon som kan komma med en förklaring åt en (uppenbarligen) tekniskt handikappad person? :)

Tack på förhand

2. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Du går in i "downloadmode" vilket är fel, testa att hålla in; volym upp, home och power. Då kommer du till olika menyer!

Innan detta så lägger du över valfri rom på SDkortet och följer instruktionerna för dess rom.

3. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Som ovan säger så är du fel. Du ska in i recovery mode. Hoppas det går bra och tänk på att vara noggrann så inget går fel.

4. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Download mode använder du enbart vid flash med odin. gMIUI flashas via CWM som har kombon pil upp + home + power.

1. Börja med att lägga antingen stable eller weekly på ditt interna SD kort ( jag rekommenderar stable)

2. Därefter gå in i CWM (pil upp + home + power samtidigt, släpp vid samsung logan)

3. Använd nu dina Volymknappar (upp och ner) och powerknapp (Enter) för att bekräfta ditt val.
    Navigera till "Wipe data/factory reset" bekräfta med YES: NOTERA Detta tar bort alla program och inställningar så se till att du har gjort en säkerhetskopia! tex titanium backup.
    Därefter går du till "Install Zip från SD card", "choose Zip from SD card" och välj GalnetMIUI Stable eller Weekly release. Tryck nu på powerknappen (Enter) och bekräfta med YES och installationen startar. Du kan uppleva ett par omstarter medan romen installeras.

När du är klar kommer telefonen att starta om automatiskt och förbereda romen för första gången vilket kan ta upp till 10min.

5. Prma

Prma Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack

Tack Conny! Hållcer just nu på att installera romen.. börjar dock bli nervös. "Du kan uppleva ett par omstarter" - ja jo, är väl ungefär en var tredje sekund, uppe i 30-40 stycken nu. Jag testar att vänta ut det :)

6. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Om den beter sig så, så har du säkerligen råka ut för bootloop. Ta ur batteriet , stoppa tillbaka och gå in i cwm. Gör samma process, wipe data/factory reset och sen flasha om romen.

7. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Det känns som många får problem när de går från stock till custom rom. Vad beror det egentligen på? Är det för att telefonen ska ompationeras (från BML till MTD, visst heter det så?) eller beror det på något annat? Jag fick ju problem med att mitt IMEI försvann. Med tanke på att jag fick tillbaka det när jag lade in Ezbase och flashade en gång till är min förklaring att något blev fel med efs-partitionen när jag flashade första gången. Låter det troligt?

Alltså, vad beror alla problem på när man flashar första gången? Är det för att telefonen gör nya partitioner?

8. monster-inc

monster-inc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag slängde in galnetMIUI för två dagar sedan. Innan hade jag kört med CNA-ICS varianten. Men gMIUI var grym. Grym grym grym. Min mobil har aldrig varit snabbare eller mera stabil och säker. Känns som jag har gått från en medioker mobil till en riktig top notch mobil. Stört men sant.

Tänkte bara kommentera det lassekongo skrev ovanför. Jag har faktiskt aldrig haft några problem alls när jag har flashat. Har gjort det nu 5 ggr med lite olika ROMs och kernels. Varje gång har jag dock gjort total wipe av allt. Plus cachen och dalvik. Men det har gått fin fint varje gång.

Sist vill jag bara säga att jag la först in senaste "stable" varianten av gMIUI men jag lyckades aldrig koppla upp mitt google-konto. Vet inte varför. Men då la jag istället in senaste weeklyn och då fungerade allt perfekt. Som sagt är mobilen grym nu. Kommer nog aldrig byta till något annat om den fortsätter vara såhär snabb och fin.
    Lycka till med flashningen!