nybörjarfråga

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av emmy, 4 feb 2011.

1. emmy

emmy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Är hyfsat ny med Androidlur och har en Desire.
    några frågor som jag försökte hitta svar på via sökning men det gick inte:

tycker det kommer uppdateringar ganska ofta, kan man se vad uppdateringen innebär på nåt sätt?

Är det meningen att alla appar ska behövas tankas hem på nytt efter varje uppdatering? känns lite märkligt o tar en del tid.

2. maxa

maxa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

När du går in på market > mina appar > klickar på en app
    så kan du välja om den får uppdatera sig automatiskt.
    Då du har många uppdateringar så kan du annars klicka på "uppdatera alla" för att uppdatera hela bunten på en gång. Du behöver ju inte göra om inställningarna i appen, bara uppdatera och köra igen, så jag tycker det fungerar väldigt smidigt.

För att få info om vad som är gjort i uppdateringen så behöver du vanligtvis gå till "tillverkarens" hemsida. Ibland så visas senaste uppdateringarna då du går in i appen första gången efter en uppdatering, men det är ganska ovanligt.

mvh
    /Max

3. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Du kan se förändringarna i versionen på market om du trycker på mer vid beskrivning.

4. emmy

emmy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok tack för svar. Tycker ändå är lite konstigt att hela appen tankas hem för minsta lilla uppdatering

5. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Det beror förmodligen på att det är svårt att veta vilken version användaren uppdaterar från hur den ska ändras. Då är det bättre att ha senaste hela programmet.

Du kan ju också välja automatiska uppdateringar så får du oftast inte meddelanden.