Tjenare!
Blir inte riktigt klok över några frågor om det här med backup-appar så jag hoppas någon kan hjälpa mig att reda ut det hela.
Jag läste i någon tråd(hittar den inte nu tyvärr) att man bör återställa sin mobil efter en stor uppdatering som tex JB. Då är det bäst att ta en backup på hela rasket så man lätt och smidigt har allt som man hade innan... så långt e jag med.
Har tittat lite på backup-appar men jag vill inte roota min sg3:a så tyvärr går Titanium backup bort, fast det verkar vara det bästa.
Funderar nu på MyBackup pro istället som oxå verkar bra men blir lite nojig. Jag kör med aWallet password där jag har allt som är viktigt. Vill ju ha det på en backup men känns lite sådär att det ska ligga på någon server nånstans... behöver lite åsikter om det!
Är mån om att inte ha för mycket skit på mobilen och har nog lite överdriven nojja men tycker om när det är "städat" i telefonen. Har nu History Eraser, JuiceDefender och Norton Security, alla är gratisappar än så länge. Har ni tips på bättre alternativ är jag tacksam, om de kostar spelar ingen roll. Jag vill ju bara min kära sg3:a väl!
Ja just det, kör med vpn också. Kan det vara så att juicedefender stänger ner vpn efter ett tag? Tycker att den stänger ner sig jädrans snabbt, räcker man tittar bort från mobilen en sekund så får man logga in på nytt, väldigt irriterande. Hittar inga inställningar för det.
Oj, blev mycket text så kör en snabb sammanfattning:
*Vill inte roota, vilken backup-app ska jag ha? Jag vill ha en som tar rubbet! Alla inställningar och all data.
*History eraser, juicedefender och norton. Tips på bättre alternativ eller andra appar som är bra för mobilen?
*Vpn kopplar ner sig hela tiden, vad göra?
Ber om ursäkt att apparna inte blir direktlänkar, har inte lärt mig det än!

Sen är det tråkiga nybörjarfrågor kanske men har bara haft android i knappt 3 veckor efter 4 år med ios så man är lite handikappad...
Mvh Zoltar
Click to expand...