nybörjarfrågor

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Fabban, 24 apr 2011.

1. Fabban

Fabban Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

hejsan.

Min fru har fått en beg. Galaxy spica i5700. men vi får ingen rikigt ordning på den, och jag som är van med Nokia sitter bara o kliar mig i huvudet.

1.
    När vi vill ansluta den till datorn för att föra över hennes kontakter och annat bra att ha, så får vi bara ansluta telefonen så att vi kommer åt minneskortet men inte övrig information.
    normalt så ska ju telefonen fråga efter vilket läge man vill ansluta i, men det gör den ej. och följdaktien så blir resultatet att man ej kan ansluta till New Pc studio.
    Så vi kan inte heller updatera mjukvaran i telefonen.

2
    När hon laddar ner program o spel från Android market så blir minnet fort fullt, trots att det sitter ett 8gb minneskort i telefonen. så jag antar att programvaran installeras på telefonens interna minne.
    men hur går man tillväga för att ändra var program o bilder ska sparas?

2. Hallonet

Hallonet Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ang. 2:an så kan man inte välja det på spican, det kan bara sparas på det interna, tyvärr.

Fabban gillar detta.
  3. Pjodor

Pjodor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Kontakterna har ni antagligen synckat med google kontot och för att uppdatera telefonen måste man starta den i download mode, vilket du kan göra genom starta upp telefonen med volym ner + kamera + on/off. Dock har jag aldrig använt varken PC Studio eller Kies så jag är osäker på hur de fungerar.

Som hallonet säger så går det inte att spara appar och spel på minneskortet om man har original installationen. För att spara på minneskortet måste man ha Android 2.2 eller senare, Spican har 2.1. Bilder borde dock sparas på minneskortet om man tar dem med kameran eller liknande. Borde finnas någon inställning där man kan välja vart de ska sparas. Mina bilder sparas alla fall på minneskortet när jag fotograferar eller laddar ner mms.

Fabban gillar detta.
  4. felixdroid

felixdroid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

jag tillägger att man kan intstallera en 2.2 rom i telefonen om du har rootat, följ rotting für alles guiden här i spica delen av forumet :)

Fabban gillar detta.
  5. Nitram

Nitram Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

1, spicans kontakter och dyligt går ej att komma åt. synka med gmail(tips)

2, som sagt så behövs root

Fabban gillar detta.
  6. Fabban

Fabban Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

tack så mycket för era svar.
    då blir de till att trixa lite med telefonen vid tillfälle.