Nybörjarfrågor

Discussion in 'Hero' started by bergh, Jan 4, 2010.

1. bergh

bergh Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har precis blivit medlem här på sidan eftersom jag fixar en Hero. Jag har lite frågor som jag gärna skulle vilja ha svar på. Kollade runt lite i forumet men kunde inte hitta något svar, antagligen är frågorna för dumma att ställa :).

När man ska skicka sms och ska skriva in numret ska man ju kunna exempelvis kunna skriva ka så kommer alla kontakter som har dessa bokstäver i den orndningen komma upp men ingenting kommer upp? Alla mina kontakter har jag på simkortet som jag kan se i mobilen men inte när jag skriver sms, vet någon vad det är som är fel?

Min andra fråga är angående market. När jag trycker på ikonen för att komma in så börjar den läsa in och det står "Android-butikens användarvillkor". Ska man ställa in något så man kommer in på market eller vad har jag gjort fel?

Jag vet att frågorna säkert är väldigt självklara men jag är ny och lite dum:o.

2. Me.B

Me.B Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

1. om kontakterna finns i telefonen borde det fungera ja, har du testat att gå in på "personer" för att se om du har kontakter i telefonen?

2. det låter som att du bara behöver godkänna butikens användarvilkor, borde finnas längst ner en godkänn knapp?

3. Drogen

Drogen Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

2. Jag känner igen problemet. Kör du via wifi? Jag var tvungen att koppla upp mig mot market via 3g en gång först. Sedan fungerade det även via wifi...

4. bergh

MINA ENHETER

fråga ett löste sig när jag inte använde wifi utan kopplade upp mig mot 3g, tack så mycket drogen.

Fråga två får jag fortfarande inte rätt på. Om jag går in och ska skriva ett sms. Om jag är inne och vill skriva ett nummer ska jag väl inte behöva komma ihåg numret utantill utan jag borde väl kunna skriva ka så måste alla mina kontaker som har ka komma? De gör inte det och jag undrar fall någon vet svaret på detta? Om jag går in kontakter (när jag inte ska skriva ett sms så finns givetvis alla kontakter). Finns det någon enkel lösning eller ska det var så omständigt att man måste gå in på kontater välja till vilken person sedan välja att man vill skicka meddelande för att sedan skriva?

5. stga77

stga77 Youth Droid Medlem

Telefon:
    Google Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Beror nog på att du (som jag tolkar ditt första inlägg) har dina kontakter på SIM och läser direkt därifrån. Importera dem till Google-kontakter eller Telefon-kontakter så funkar det nog sedan.
    P.S
    När man väl skriver om SMS-program måste jag rekommendera dig till att ladda ner "Handcent SMS" från Market, fantastisk SMS-app. ;)

6. bergh

MINA ENHETER

Inte för att vara jobbig men hur imporeterar man dem (går fortare att fråga här än att försöka greja med det i två timmar)) :)

7. stga77

Telefon:
    Google Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Gå in på Kontakter, tryck på meny-knappen, sedan ska det valet finnas där.
    Tänk efter innan bara om du vill kunna synka dem till ditt Google-konto ihop med Gmailen.
    Om du vill det importerar du dem till Google kontakter, om inte importera till telefonen.
    Inte lätt att ändra detta efteråt ;)

8. bergh

MINA ENHETER

Såja nu fixade det sig, tack för hjälpen! Ska fixa smsappen du snackade om för jag har hört att det ska vara väldigt bra? Är det bara att installera från market, ska man ta bort det gamla (Jag har ingen koll som du hör).

9. stga77

Telefon:
    Google Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Bara att installera.
    Efter installationen trycker du på skrivbordet och håller inne (alternativt trycker på + tecknet)
    Tryck på lägg till widget, välj Handcent.
    Gå sedan in i det ordinarie SMS-programmet, tryck på menyknappen, välj inställningar, längst ner på inställningar finns något som heter aviseringar.
    Bocka ur den rutan som är ibockad där (så slipper du dubbla aviseringar vid inkomna SMS.
    Du behöver/ska inte ta bort det gamla programmet.

Lycka till!

10. bergh

MINA ENHETER

Tack så mycket! Nu har jag nog löst allt, laddade hem Robo defense igår och nu undrar jag hur man tar bort det? Måste man göra det via datorn?

11. stga77

Telefon:
    Google Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Gå in i MARKET
    Mina installerade program, tryck på appen, välj avinstallera

12. bergh

MINA ENHETER

Tack så hemskt mycket. Nu ska jag försöka hitta lite apps som är användbara, handcent var ett sjukt bra förslag!

13. stga77

Telefon:
    Google Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    :);)