Problem: Nyflashad blir turboseg efter några veckor

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av M@s, 2 dec 2011.

1. M@s

M@s Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nu sedan något år kört custom ROMs, inte testat allt för många men ett antal versioner av Darkys och nu senaste CM7.1. Och alla fungerar precis lika dåligt.

Proceduren är alltid som följer: Jag installerar den nya ROMen med eller utan wipe, och efter en startup så är den som ny. Allt flyter på utan lagg och frysningar. Jag installerar de vanliga apparna man inte klarar sig utan och sen kör jag på i någon vecka eller två. Sedan börjar telefonen sega ner sig successivt och ganska snart är den lika seg igen som innan flashningen, hänger sig titt som tätt och behöver lite reboots ibland. Vad kan detta bero på, är det så att alla ROMs jag har testat är sunkiga? Ska jag hoppas och försöka flasha till ännu en annan ROM-variant eller kanske gå tillbaka till stock?

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

du kör android... nuf said ;)

3. M@s

M@s Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kasst. Jag älskar ju Android och hela den filosofin egentligen, men när man väl pillar med telefonen är det ju ganska svårt att hitta argument åt sig själv. Har många gånger lovtalat Android för andra men då har jag förträngt hur dåligt det faktiskt fungerar för mig...

4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

hehe android kansjke med en jävla massa tur blir vad det borde vara nån gång i tiden och med ics är det på god väg men det är ju uppenbart att det inte är riktigt där ännu. Jag ska köra windows phone nu när zte släpper sin tania. billig lur att mecka med. vidga vyerna lite ;) nokia n900 är fortfarande den coolaste lur jag har haft där det faktiskt var ett öppet os på riktigt och inte googles djungel-soppa

Last edited: 2 dec 2011
  5. joppe_k

joppe_k Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Håller inte med Neddie där att det skulle vara en inneboende egenskap i Android självt att telefonerna segar ihop bara av att användas, men jag tror ifs. inte han var helt allvarlig med sin post. :)

SGS hade ju problem med filsystemet i 2.2 serien av ROM:ar. Det ledde till att de var grymt sega och speciellt efter att man använt dem ett tag. Det problemet verkade de ha löst i 2.2.1 serien som kom för nästan ett år sen. Vid det laget hade jag lackat ur stenhårt på att vänta på att Samsung skulle kläcka ur sig den skandinaviska versionen så jag flashade en Doc ROM från deras kitchen. Sen i våras kör jag på en Kitchen ROM som är baserad på den skandinaviska JS8 ROM:en och den funkar så bra att jag f*n inte vågar byta. Har inte laggat ihop för mig ännu och jag har kört på samma i 9 månader.

Den finns tyvärr inte kvar i Kitchen, men den officiella svenska JS8 lär nog finnas att få tag på. Jag har nog säkert också en kopia av min kokade custom-ROM i någon backup.

Om du är beredd att offra gingerbread så kan jag varmt rekommendera den.

6. coine

coine Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tror du hittar lösningen på dina problem genom att installera romen Tornado JVT + Damiengto kernel Aureus beta 3. Du kommer gå från turboseg till turbosnabb lur som står sig :)

7. Kurt

Kurt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    En dum fråga kanske men kan man installera "Damiengto kernel Aureus beta 3" och köra Darkys? Eller måste man köra romen Tornado JVT?