Tips: [Nyhet] Kan detta leda till att JB försenas?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av -WR-, 16 aug 2012.

1. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

2. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo nu tillför JB egentligen mycket lite jämfört med ICS 4.0.4.

ICS tidigare versioner än just 4.0.4 kan ju beskrivas som rena katastrofen och ihop med Tegra 3-chipet så blev det inte bra.

Till på köpet verkar HTC haft en katastrofal kvalitetssäkring hårdvarumässigt i sina fabriker.

Jag kör då Jelly på min Prime och jag kan inte förstå det stora lyftet ???

Förstår inte heller hur HTC kan hyckla med de problem de haft.... speak out !! Google ska också ha en känga för ICS och mycket buggig mjukvara.:P

Just nu får man hursomhelst perfekt draghjälp av Nexus 7 som körs med ett Tegra-chip samt Jelly. :)

Jag tror inte det är särskilt mycket jobb att sedan få ihop Sense 4.1 med just JB.:teeth:

3. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Jag hoppas du har rätt. Det känns ändå bra att vd:n går ut med det här, det visar att de ser sitt eget problem och signalerar att det finns en ambition att lösa det.

Som det ser ut idag är jag personligen inte i nåt behöv av en uppgradering till JB, men tänkte att det skulle vara kul att diskutera lite om HTC som företag och vad det innebär för oss HOX-ägare.

4. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Ok... jo HTC har stora problem och de har ju bäddat för det helt själv genom mycket dålig timing samt då sedan kvalitestkontroll på det de tillverkar.

Absolut sämsta "branding" av ett varumärke ! :P

Sen på köpet så ber de inte om ursäkt till alla kunder som köpe en undermålig produkt samt de ber inte heller om ursäkt att mjukvaran inte var bra i ursprungsversionen av One-lurarna.

Kan bara bli skit !! :P

Just nu så yrar då deras VD om branding och dålig kommunikation och det allra bästa HTC kan göra är att förklara sig.

Nu tvivlar jag att HTC Norden samt HTC Sverige klarar av det här ! Verkar mest vara fjantar som bränner pengar via reklambyråer isf för att möta sina kunder.

5. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

HTC måste ta sig i hampan med sina kundrelationer om de vill ha något företag kvar enligt mig. Lanseringen av deras flaggskeppsmobil "One X" var ju inget annat än en katastrof ur kvalitetssynpunkt. De hade rätt tänk enligt mig, med färre modeller, mer kvalitet och "customersupport" fast i och med missen med One X och till viss del One S så föll dem. Tungt!

Ja, alla ny-lanseringar av telefoner dras med vissa barnsjukdomar, detta är vi "insatta" konsumenter mycket medvetna om, men One X hade och har fortfarande till viss del, relativt tunga problem.

HTC behövde en så smärtfri ny-lansering som möjligt med One serien. Deras nya policy skulle följa med den lanseringen, och så brast det så i kvalitetskontrollen...

Tråkigt är det åtminstone! Missen var enligt mig att man stressade ut serien, med största sannolikhet för att hinna före lanseringen av SGS3an. Man visste helt enkelt att väntade man till efter lanseringen av SGS3an, skulle allt för många presumptiva kunder binda sig vid den telefonen och således skulle HTC inte få sålt lika många enheter.....

Jag hade hoppats på att HTC skulle ta det lugnt med lanseringen, se till att undvika "enkla" misstag och leverera det dom sade. Nämnligen färre produkter, högre kvalitet.
    Som det ser ut nu, gav nog One-lanseringen HTC än värre rykte bland konsumenter än föregående års rykte, och då var det inte heller på topp.

Lita tankar bara..

Aniquibobo gillar detta.
  6. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo och förhoppningsvist så har de lärt sig läxan.

En knepig fråga är hur Google ska kunna höja standarden på sina releaser ?

ICS är ju i grund och botten en buggig katastrof fram till ICS 4.04.

Sen har man putsat lite mer och fick fram Jelly.... som inte heller är mycket att "hänga i julgranen" enligt min mening.

Hursomhelst så är det iaf mycket bra just nu :teeth: Men det tog då mer än 4 månader att fixa till......:P

Ska man hänga med så får man nog sedan lägga ännu mer krut på att utveckla Sense som är helt överlägset standard Android.

7. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Nja, att Sense är överlägset standard Android är väl lite att ta i i min mening, men det är ju helt en fråga om smak. Bra är det hur som helst! Personligen trodde jag efter min Desire att jag aldrig mer skulle använda en Sense-rom igen, men Sense 4 är verkligen trevligt, och har ännu inte fått mig att roota.

Hur som helst så får nog HTC lägga i en hög växel om dom ska kunna rädda sitt ansikte och sina kunder under detta år. Även om jag själv inte blivit drabbad så har folk runt omkring mig sedan länge bytt mot (surprise!) SGSIII. Tråkigt, men jag förstår dom. Har man betalat så pass mycket för en high end-lur så ska det inte vara så mycket problem. När HTC dessutom skiter på dessa kunder så kan det inte bli något annat än katastrof :(

Hoppas att dom har lärt sig en rejäl läxa, och det skulle inte skada med någon typ av kompensation till de som köpt dessa problemmodeller.

Jag kör själv JB på min tab 10.1 och jag kan hålla med om att man inte blir blåst av vägen direkt. Om det sedan beror på att det inte är en officiell release eller inte vet jag inte, men jag upplever ingen större skillnad mot 4.0.4 i alla fall.