Fråga: Nyinköpt Xperia S, vad göra?

Discussion in 'Xperia S - Allmänt' started by dallasen8, Apr 15, 2012.

1. dallasen8

dallasen8 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har precis köpt en Xperia S, tidigare innehavare av X10 mini, är sjukt nöjd med mobilen!
    Körde med ADW launcher och lite sådant på X10 mini, men jag känner nästan att jag kör original på Xperia S, känns helt okej, även om jag känner mig lite tråkig. Är lite av en nybörjare och kan itne med och roota och sådant.
    Har alltid varit motståndare till Timescape och allt annat förinstallerat, men jag vet inte, känns helt okej på den här tycker jag, och även med andra originalappar som till mailen osv.
    Men vilka appar tycker ni man måste ha? Kanske bör använda någon launcher i alla fall för att få ut mesta möjliga ur telefonen?

2. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tinyshark - Gratis musik är aldrig fel ;)
    TrueCaller/Vem ringde - Alltid bra att veta vem som ringer
    MX Videospelare - Om du ska kolla film
    Lokaltrafik - kollektivtrafiken osv.
    Nyheter - Nyheter osv
    SVT Play och andra playappar
    Bankdroid eller andra bankappar.

Orginallaunchern kör jag med, den är ganska skön tycker jag. Sen har jag ju vant mig vid den nu, så onödigt att byta.

Hoppas du blir nöjd med ditt nya inköp, är själv väldigt nöjd!

KingLouie likes this.
  3. Aemo

Aemo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

ES File Explorer - Har bla SMB stöd inbyggt vilket gör det lätt att hitta dina shares på ditt nätverk hemma.

4. dallasen8

MINA ENHETER

Du får nog förklara det där en gång till, haha, förstod inte mycket...

Inga andra måsten? Greader, fotmob, och sådana använder jag, men tycker den appen som heter "Nyheter" som redan fanns var väldigt bra till tidningar och så. Vem Ringde har jag, men den andra du nämnde kanske är "bättre"?
    Några andraa verktygsappar eller widgets som är bättre eller mer användarvänliga än de förinstallerade? Kör med Bussinesskcalendar med för övrigt.

5. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har ingen aning om den är bättre, men för mig så får jag upp namnet mycket fortare, det tycker jag är bra. :)

6. Aemo

Aemo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du har trådlöst nätverk hemma kan du komma åt mappar du delat ut på din dator via ES File Explorer. Även ftp-servrar, dropbox, box, etc. Sen är den ju en klart duglig filhanterare också. ;)

7. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan ju rekommendera "Go Launcher EX" är den bästa launchern enligt mig, funkar i porträttläge, snabb, gratis, mappar i appdrawern och mängder med teman t.ex

8. dallasen8

MINA ENHETER

Okej. Jag har aldrig använt dropbox, men trodde det var något liknande? Eller hur funkar det?

9. Aemo

Aemo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur menar du nu? :S

* Dropbox, Box & kommande 'Google Drive' är moln-lagringstjänster, dvs lagringsutrymme på nätet.

* En filhanterare (till exempel Utforskaren i Windows) är ett program som låter dig bl.a. se filstrukturen på din lokala enhet (en dator, smartphone osv) och bläddra runt bland det som lagrats där (dvs hantera filer).

Datorer inom samma nätverk kan (mer eller mindre enkelt, beroende på operativ-system) dela med sig av vissa mappar/filer till övriga datorer inom det nätverket.

ES File Explorer är en filhanterare för Android som dessutom tillhandahåller vissa protokoll för att enkelt ansluta till bland annat: datorer inom ditt nätverk, ftp-servrar samt moln-lagringsenheter(dropbox etc.).

Hoppas detta hjälper mer än stjälper... :)