Problem: Nyinstallation iPhone 11 - hänger sig vid uppdatering

Diskussion i 'iPhone 11-serien' startad av Denwen, 14 okt 2020.

1. Denwen

Denwen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20
    Hej, jag jobbar med att sälja IT och telefoni till företag, och förmedlar därav en hel del äppeltelefoner. Jag har nu på senaste tid vid upprepande tillfällen stött på ett otroligt irriterande problem.

Vid en nyinstallation av en telefon så brukar mina kunder oftast vilja ha med sig information ifrån sin gamla telefon, vilket sällan brukar vara ett problem. Men på senaste så har det krånglat en hel del. Överföringen gör jag genom att ha bägge telefonerna nära varandra och flytta över data direkt via den gamla telefonen och inte via iCloud.

Installationen går bra tills det steget att den behöver uppdateras till senaste versionen av operativsystemet. Där laddar den ner uppdateringen och sedan hänger en sig, dvs den står bara och snurrar.

Jag får inte samma problem när jag väljer att återskapa ifrån iCloud, men mina kunder är världsämst på att säkerhetskopiera sin information, så blir liksom ett extra moment varje gång man ska installera en ny telefon ifall man först så öka iCloud lagringen och sen säkerhetskopiera telefonen.

Är det någon som varit med om liknande fel och vet hur man löser detta på smidigast sätt?

MVH Dennis

2. Oneplus2

Oneplus2 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    989
    Telefon:
    iPhone 8 plus

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Jag har haft detta problem några gånger , dock verkar det alltid som det fungerar om jag försöker igen.

Är precis som något låser sig när den nästan är klar första försöket.

3. hakanv

hakanv Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    iPhone 6S Plus
    Platta:
    IPad gen 9
    Platta 2:
    iPad Air 2
    Backup via iTunes i dator från gamla iPhonen till den nya borde väl fungera?

4. Denwen

Denwen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20
    Det fungerar bra, inga som helst problem egentligen. Det är samma problem där egentligen att det blir en massa extra moment hela tiden. Tycker att eftersom funktionen att klona telefonen från telefon till telefon finns så bör det ju gå att få till tio av tio gånger. Jag undrar egentligen vad det är för fel jag gör.

En gemensam nämnare brukar vara att Den äldre iphonen har uppdaterats till låt oss säga iOS 14.0 men den nya telefonen kommer frabriksny med iOS 13.3.