Nyrootad med frågor

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Inso, 5 dec 2010.

1. Inso

Inso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Tjena och förlåt för att jag startar ännu en noobtråd, men jag har lite frågor och funderingar.

(Jag följde DreamHawks Rootguide)

Till att börja med undrar jag hur man installerar Super Circle Battery. Jag har provat alla sätt förutom det rätta verkar det som.
    Jag lägger in .zip-filen på SD-kortet. Väljer "Install ROM from SD card" och letar upp filen. Väljer att det ska installeras... och inget händer!
    Enligt DreamHawks guide ska man lägga ROMet (Det här är väl inte ens ett ROM?) direkt i SD-kortet, inte i någon mapp. Men när jag väl ska välja filen ClockworkMOD kan jag inte komma till grundmappen. Jag ser bara mapparna som ligger på "sdcard/"

Jag lyckades att installera Trackball Wake genom att gå in på "Rom Manager" och välja "Install ROM from SD card". Det fungerade, men något säger mig att det finns ett bättre sätt.

Något luddigt alltihop. Jag hoppas att ni förstår vad jag menar.

Utöver de ovanstående frågorna undrar jag vad ni föreslår att jag ska göra med min mobil?
    Vilka funktioner gör ert liv lättare?
    Vilket ROM kör ni och varför?

*hoppas på att inte bli låst på fem röda*

Tillägg för att jag är senil

#1 Hur avinstallerar man program som kommer med telefonen? Det skulle vara trevligt att slippa all bloatware. HÄR

#2 Jag är oerhört intresserad av Leedroid men det verkar som att man måste installera en ny radio också och jag tror inte att jag vågar det. Vad göra?

[edit]

Typiskt mig att lägga tråden i fel forumdel. Kan mod flytta? :/

Last edited: 5 dec 2010
  2. liseldisel

liseldisel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vill veta med!

och vilken radio ska man ha installerade leedroid och det funkar . ska man uppdatera radion?

3. 2444ever

2444ever Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Sony 1 III

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony 1 III
    Har inte gjort något sånt här, men det med "sdcard/": det som ligger "direkt i SD-kortet" syns under mappen "sdcard/" i alla(?) explorers, "sdcard/" är en logisk mapp för SD-kortet om jag fattat det hela rätt.
    Förhoppningsvis får du fler svar från någon expert här.

4. Inso

Inso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Dumt av mig. Jag behövde bara scrolla ner lite till.

Tror jag hittat lösningen till varför circle battery inte fungerar. Väntar bara på att UOT Kitchen ska komma upp igen.

5. Droid75

Droid75 Guest

För att avinstallera program som kom med telefonen måste du först fixa S-OFF.
    Det är en riskfylld process som kan förstöra din telefon för alltid men det brukar funka.

När du har S-OFF så är det bara att installera appen TitaniumBackup och ta bort.

Och för LeeDroid så behöver du inte installera en ny radio, men om du vill ha A2SD+ (googla det) så måste du partitionera ditt SD-kort.

Du får gärna omformulera frågan om CircleBattery.

Last edited by a moderator: 5 dec 2010
  6. Inso

Inso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Tack så mycket!
    S-off vågar jag inte, så det får vara.
    Jag känner inget större behov för A2SD+, så partitionering av SD-kortet får vara för nu.

Nu ska jag försöka installera LeeDroid!

7. liseldisel

liseldisel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hur installerar man cirkel? Och finns det fler mods?

8. Inso

Inso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

9. Inso

Inso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Håller på att restorea allt med titanium backup.

Så många... klick! Finns det något sätt att autoklicka på "install"?

10. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Om du köper fullversionen.

11. Inso

Inso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Titanium Backup bunkade Market.
    Market tror att jag varken har Rom Manager eller Titanium installerat.
    Vissa apps syns inte i varken Market, appdrawer eller under "Settings>applications", trots att jag vet att de återställdes. Det går inte att tanka dem från Market för då får jag upp en error. "Unknown error -18"

Några förslag?

[edit]

Tjugoelfte gången gillt. Jag lyckades avinstallera Titanium & Rom Manager och installera dem igen.

Allt är inte guld och gröna skogar. appen "Karlstadsbuss" fungerar inte heller, och den kan jag inte hitta någonstans. -Det här måste lösas så snart som möjligt! Jag behöver den för att hålla koll på bussarna som tar mig till skolan.

[edit2]

Jag blev trött på att brottas med Market, så jag la lite mer kraft på Super Circle Battery och fick det att fungera genom att flasha Super Circle Battery C från LeeDroids hemsida

12. spunken

spunken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Detta är fullständigt felaktigt!
    Det går alldeles utmärkt att ta bort program på telefonen, eller sk. bloatware.

Det som däremot inte går är att få skrivrättigheter (radera) i /SYSTEM när telefonen är bootad.
    men startar du den i recoverymode kan man radera program.
    använd tex. Droidexplorer för att göra detta lätt för de flesta.

den enda anledningen till S-OFF som jag egentligen kan se det är att man slipper recoverymode när man ger sig på filer i /SYSTEM

och andra anledningen är väl att man kan välja olika storlekar på /system, /cache och /data med den nya hackade HBOOT filen

13. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

"Allt är inte guld och gröna skogar. appen "Karlstadsbuss" fungerar inte heller, och den kan jag inte hitta någonstans. -Det här måste lösas så snart som möjligt! Jag behöver den för att hålla koll på bussarna som tar mig till skolan."

Du är medveten om att du inte är i ett forum där folk får betalt för att sitta och
    skriva lösningar? Alla här sitter här självmant och på ledig tid. Att Kräva
    lösningar brukar sluta i att folk ignorerar allt du skriver. Att istället fråga efter en
    lösning på ett artigt sätt brukar ge mångdubbelt med svar.

14. Inso

Inso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Jag försökte aldrig att kräva något svar och om jag lät otrevlig på något sätt ber jag om ursäkt. Självklart kräver jag inga svar/förutsätter att jag ska få hjälp.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

[edit]

Istallerade om allt och flashade in OxygeN.
    Det går så fort!

Last edited: 6 dec 2010