Fråga: Nyss köpt HTC Sensation

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Orfeous, 3 dec 2011.

  1. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Hej!
    Köpte nyss en HTC Sensation på Telia och när jag kommer hem och öppnar
    kartongen så ser jag fullt av fingeravtryck på displayen.. är den begagnad telefonen? eller har butiken tagit fram den och visat upp för någon?

    Hittar inte heller någon tunn film på batteriet som man ska plocka bort.
    Men vad iii... när jag laddar upp telefonen och startar den upptäcker jag att det är en massa applikationer installerade.. typ hockeystats, länsförsäkringar osv..! vad fan!

    Finns även ett registrerat google-konto på den, massor av telefonkontakter och en del sms :)
    jag vill inte ha en begagnad telefon så jag går tillbaka till affären

    USB-kabeln och hörlurarna låg inte inplastade eller nåt utan ihopsnurrade i botten av kartongen.

    Hur var era telefoner förpackade i lådan?

    /Anton
     
    Last edited: 3 dec 2011
  2. marreboy

    marreboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Allting var nytt och inplastat när jag fick min.

    Du har fått en returnerad enhet eller en demo. Bara att gå in med den och kräva en ny. Inget snack om det.
     
  3. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Här fanns ingen plast överhuvudtaget :)
    man blir ju less! kollar de inte igenom telefonerna innan folk lämnar in? om det nu inte är en lånetelefon.. har hittat en massa olika grejer.. sms, massor av kontakter, lite visakorts-koder osv.. jösses! får packa ner allt och lämna in på måndag igen!

    jag började att ana oråd redan då jag såg en massa fingeravtryck på displayen
     
  4. Serian

    Serian Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    De borde gjort en fabriksåterställning helt enkelt. Pinsamt att de inte ens gjort det.

    Är det inget fel på telefonen kan du ju alltid spara tid och bara återställa den. Du har ju fortfarande garanti och allt liggandes.
     
  5. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Mitt tips är att du ska lämna tillbaka den så fort som möjligt, vänta inte till på måndag.
     
  6. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    visst kan jag göra det men det vill jag inte, jag vill ha en helt oanvänd :)
     
  7. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    vi har två teliabutiker här, den ena har inte telefonen hemma och den andra som jag köpte på har stängt söndagar så det blir måndag då de stänger 18 :)
     
  8. Florre

    Florre Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sicka kräk, kräv en ny.
     
  9. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    har jag rätt att få en helt ny då? kan butiken neka?
     
  10. Megalo

    Megalo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Du har köpt en ny, inte en begagnad i nyskick. Ser ingen anledning till att butiken ska få neka det.
     
  11. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo jag gjorde en uppackningtråd i somras och på mittenbilden ser du hur luren ska vara inpackad (bilderna klickbara !)

    https://swedroid.se/forum/46917-uppackning-start-o-root.html

    Sen eftersom det finns ett Google-konto på den så ÄR den använd och det kan inte butiken protestera mot.

    Du ska ha en ny lur samt en ursäkt, eventuellt även en kompensation för misstaget de gjort !!
     
    Orfeous gillar detta.
  12. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Ja, det var ju aldrig tal om att jag skulle få en begagnad eller någon fråga om en begagnad.
    Däremot fick jag rabatt på telefonen eftersom jag bundit om mitt abonnemang men det är ju inte samma sak. Hoppas på att det går smidigt imorgon ;)
     
  13. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Synd att man inte kunde klicka "gilla" på ditt inlägg :)
    Ja, jag har själv sett nån unboxingfilm, där är kablarna o de inpackat i påsar med gummiband runt.. dessutom nån plastfilm runt telefonen och under batteriet så att inte batteriet laddas ur eller så..

    Gud vet vad denne telefon vart med om :) enligt smskonversationen jag hittat på telefonen så har den inte mått så bra iaf :) lite roligt ändå att jag kan ändra o greja på i personens gmail-konto, redigera/tabort kontakter och annat, skicka mail.. :)

    Man kan ju undra om de inte kontrollerar returnerade telefoner/lånetelefoner innan försäljning i butik. Nöjer man sig med att få köpa en sån ska man ju ha en rabatt av nåt slag inkl 2års nygaranti i sin vanlig ordning.
     
  14. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Case closed :)
    var på telia, fick en ny telefon.. inga problem :) DOCK plockade killen fram en htc incredible s så det var nära o bli fel IGEN :) den här telefonen var iaf orörd vilket jag kollade efter innan. :) slutet gott.. allting gott!