Nytt abonnemang

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av yayayay, 4 jul 2010.

  1. yayayay

    yayayay Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 080
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tjena alla droidare!

    Har just nu Tele2 Kompis SMS som kostar 39 kronor i månaden. Beställde nyss Tele2 Kompis Student som är 20 kronor billigare. Några frågor dök dock upp i huvudet så här i efterhand. Förmodligen kan deras chatt besvara på dem, men den är just nu stängd, så kanske ni kan hjälpa mig.

    I och med att jag beställt det här nya abonnemanget; vad kommer att hända fram tills att jag får det? Kommer mitt nuvarande abonnemang att funka som vanligt?

    När jag får det nya abonnemanget; får jag ett nytt simkort eller kopplas mitt gamla konto och nummer till det automatiskt?

    I och med att jag inte har sagt upp Tele2 Kompis SMS; får jag två månadskostnader om jag inte säger att de ska stänga av det? Eller gör det automatiskt?

    Tack på förhand!
     
  2. Pzycic

    Pzycic Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    1 329
    Mottagna gillanden:
    337
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Det gamla kommer att troligtvis ändras automatiskt, du kommer med största sannolikhet inte ens märka av att du bytt abonnemang förutom när räkningen kommer.
    SMS tjänsten kommer att försvinna efter att uppsägningstiden har löpt ut, normalt är denna 3 månader. Du skall därmed inte behöva göra någonting så länge du fått bekräftelse att tjänsten är avslutad.
     
  3. yayayay

    yayayay Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 080
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tack så hemskt mycket för svaret.

    Dubbelcheckar imorgon med Tele2:s chatt, men tack! :)
     
  4. Pzycic

    Pzycic Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    1 329
    Mottagna gillanden:
    337
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s

    Inga problem, återkom gärna om det är någonting som inte stämmer med det jag skrev så vet vi i framtiden. :)
     
  5. yayayay

    yayayay Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 080
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Verkar ha löst sig grymt bra! :)

    Haft fullt upp så inte hunnit prata med kundservice angående mina frågor, men verkar inte behöva det heller. Står att jag har "Kompis student" som abonnemang nu och tilläggen har jag även kvar. Har snarare bara bytt abonnemang, för som sagt: tilläggen är kvar, plus att "Mitt Tele2" (gamla Mina sidor) är kvar, med samma uppgifter och kopplat till min mobil. :)

    Supernöjd!