Fråga: Nytt batteri

Discussion in 'Galaxy S3 - Allmänt' started by Newix, Sep 20, 2012.

1. Newix

Newix Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej! Fick hem mitt batteri för några dagar sedan

Det är på 3.7V, medans orginal batteriet ligger på 3.8V.
    Kan jag köra med detta utan att något skulle hända? Det är ju inte ett orginal batteri.

2. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Jag kan bara ge dig allmänna råd. Jag hade en S2 tidigare och har köpt samma batteri som du har fast till det var till min S2 då. De funkade utmärkt för mig. Jag fick ungefär 70-80% av den kapacitet som de va skrivet på batteriet. Alltså betydligt sämre än utlovat men jag hade de mest i fickan som en nödlösning.

I S2:ans fall så var det ingen avvikelse på volten utan den var identisk med originalet. Men pratar man generellt om teknik så är en lägre spänning inte farligt de är när man använder för hög spänning som saker börjar gå sönder.

Så jag tror inte de ska vara några problem med detta batteriet men jag kan så klart inte garantera något. Men däremot så kan det vara bra att känna till att Samsung har placerat NFC-antennen inne i batteriet på din S3:a. Så om du nu byter batteri till detta billiga kinabatteri så kommer NFC-tekniken inte längre funka, om nu inte kineserna har kopierat in även detta då. Vilket som gäller bör stå på ditt batteri. Läser du på originalet så står det NFC på det.