Nytt Headset

Discussion in 'Legend' started by biljard, Apr 23, 2010.

1. biljard

biljard Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej gott folk!

Hade tänkt att införskaffa mig ett nytt headset till mig Legend då det man får med inte passar bra i mina öron. De kravet jag har är att det är ett par In-Ear lurar och att det fins en fjärrkontroll med där man kan byta musik. Har tittar runt lite och har fastnat för Klipsch Image S4i Headset

Nu till frågan, fungerar dessa till Legend? Ge förslag på andra lurar och skriv gärna om ni har provat dom och att det fungerar med t.ex. fjärrkontrollen.

2. Mattefjonkan

Mattefjonkan Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Är BT intresant?

Då kan jag rekomendera SE HBH-DS980, Jag har inte testat allt för många HF men denna är min favorit.

3. biljard

MINA ENHETER

Den såg väldigt intressant ut, denna fungerar som det ska med Legenden också antar jag? Tack för tipset

4. biljard

MINA ENHETER

Har börjat titta lite på Sony Ericsson MW600, någon som vet om den fungerar med Legend?

5. calle_d

calle_d Adult Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Det verkar som om headset till iPhone funkar bra till Android-lurarna oxå. Jag har ett som heter Nocs 200B som jag köpte på Teknikmagasinet. Finns dock ingen "byta-låt-knapp" utan bara en "svara-och-lägg-på-knapp".

6. Jompis

Jompis Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag vill också veta om det finns In-Ear med fjärrkontroll.
    Kunde lätt byta låt genom att hålla in volymknapparna på mina gamla mobil. Nu måste jag ta upp den ur fickan varje gång. i-landsproblem, men riktigt drygt i längden.

7. Mattefjonkan

Mattefjonkan Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Japp den funkar kanon. Jag använder den nu.

Det ända som kan vara lite svår är ju vilka program som knapparna skall styra men det har nog mer med Appsen att göra och gäller nog alla HF.

TX: Kör man SR player och inte har bockat för att den skall styras av HF så startar standard spelaren när man försöker pausa. Hoppas ni förstår vad jag menar. Men detta gäller nog alla HF som sagt.

8. nilserik84

nilserik84 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har kört med mitt SE HBH-DS980, funkar väl bra tycker jag.
    Har dock fått mitt nya idag Jabra clipper.. Jag ska testa o se om det funkar bättre.. Tycker att SE är lite segt vetej om det är telefonen det beror på kanske, och folk jag pratat med har klagat på att jag försvinner ibland medans jag pratar. Så ska se om det blir bättre med Jabran, sen är ju jabran bara halv priset av DS980'n. Men kan återkomma på måndag eller tisdag kväll då har jag ju hunnit testat det en dag eller så.

9. McGilljam

McGilljam Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

MW600 funkar skitbra med Nexus, så jag antar att den funkar på Legend.
    Alltså... mer prisvärt BT Headset får ni nog leta efter. Finns FM-radio det så ni slipper nöta på nallens batteri då. Vet inte hur FM-radio funkar på Legend, men på min Experia X1 så drog det lika mycket batteri som att streama radio via 3G....

Iaf.. till ämnet... jag skulle inte köpa ngt annat headset längre...

Räckvidden är enorm.... låter nallen ligga på laddning vid datorn på jobbet och knallar lätt iväg 10-15 meter med lite saker i vägen och musiken tystnar inte.. ett litet hack kan det bli, men inte mer.

Här hemma i min betongbunker så plockade headsetet upp samtalet fast det låg 1 våning upp, på andra sidan lägenheten, och jag var ute. Väldigt frustrerande då jag räknade med att den inte skulle göra det när jag skulle svara...

Last edited: Apr 26, 2010
  10. biljard

MINA ENHETER

Tack för ditt svar! Låter som att jag gjorde rätt som beställde just MW600 då ;)

11. MonsterBob

MonsterBob Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

men finns det nån trådbunden handsfree/headset som funker till Legend som man kan styra musiken med och svara samtalen,

själv tycker det är riktigt dåligt av HTC att skicka ut mobiler av detta kalibre med hörlurar som är retro 80 talet och anpassat för nån med gigantiska öron,

är så där kräsen på kvalitet på dem sålänge man kan strya musik o svara samtal som sagt

?¿?¿?¿?¿?¿?¿

12. McGilljam

McGilljam Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Dom flesta funkar utom SE's. Allt som funkar på AjFån funkar på din Legend. Kanske inte alla funktioner så som höja och sänka volym...

13. MonsterBob

MonsterBob Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok åkte iväg igen idag o köpte audioadapter på Teknikmagasinet, så nu kör jag med den o min gammla HPM88 SE, det funker för att lyssnär på musiken o svara samatlen, för la duga tills HTC tar tummen ur o kommer med mer tillbehör :)

14. sacke

sacke Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Stämmer det verkligen att iphone headsets fungerar?

Jag har en Legend, kollegor har Desires.
    Headset som fungerar på Desire, fungerar inte på Legend.
    Har testat ett Sony InEar och ett Klipsh.
    Har testat på 2 olika Legend, fungerar inte.
    Ljudet fungerar, men inte mikrofonen.

Är det något fel på just den luren, eller?
    Medföljande HTC-headset fungerar, men det är ju som någon nämnde tidigare riktigt dåligt.

15. JonasD

JonasD Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det stämmer att iPhonelurar funkar, köpte ett par Creative EP-630i, funkar perfekt till min Legend.