Nytt minneskort/problem

Diskussion i 'Blade' startad av Davos, 11 okt 2011.

1. Davos

Davos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Hej, nu har jag köpt mig ett nytt 16gb trencend minneskort, men jag får det inte att funka. Den går inte att ansluta till datorn då den bara börjar ladda upp batteriet.
    Sen så går det inte att komma åt minneskortet i telefonen då den hänger sig när jag försöker. Vad ska jag göra?

2. Davos

Davos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

min home knapp funkar inte heller och det är inget skärmlås heller??

3. Davos

Davos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

nån som vet?
    kan det funkar att bara ta och installera om romen?

4. frank

frank Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Börja med att flasha om mobilen och se till att wipa allt innan.
    Testa att sätta i minneskortet i datorn och formatera det där först, se om det fungerar sen i mobilen. Sök lite i bladeforumet så hittar du en tråd där det står vilka minneskort som fungerar och vilka som inte fungerar till bladen, det kanske är så att ditt minneskort aldrig kommer att funka..

5. Davos

Davos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Det är ju det som är så dumt, jag har ju ingen passande minneskortläsare på datorn :/
    Får se om jag hinner flasha om ikväll. Hoppas home knapppen börjar funka när jag håller på i clockwork bara

6. frank

frank Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Göm inte att wipa allt (ink dalvik) innan du flashar och funkar inte homeknappen i clockwork har du garanterat ett hårdvarufel.Fick du till en sd-adapter när du köpte minneskortet kan du alltid sätta in den i ex en digitalkamera och formatera det den vägen.

7. Davos

Davos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Nädå knappen funkar igen :)
    Och jag följde och dubbelkollade guiden så det gick bra med flashningen. jag skippade backupen då jag har en på 2.2 original sen tidigare.
    Tror att det nya minneskortet kan vara formaterat som ntfs, det gamla är FAT, kan det spela roll?

8. Derivatan

Derivatan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kör GSF B26

Har precis fått samma problem, med att homeknappen helt plötsligt inte fungerar och att skärmlåset helt plötsligt inte finns längre.

Sambon satt och spelade fruitninja på min blade i någon timma varpå den krashade eller något. Trodde den var stabil i 729mhz, har kört på det ett tag och pressat många gånger och trodde den var stabil som berget, men tydligen inte. Den återställdes till originalklock, som den ska göra vid krash, som den gjort då jag haft haft högre klock för att testa vad den pallar, men här verkar något ha gått snett? Min homescreen blev original, såsom den är när det är nyflashat. Ibland beter sig även telefonen knepigt vid uppstart, ibland startar den inte utan verkar fastna i någon form av loop vid bootscreen. Kör 710mhz nu och den verkar vara stabil. Skärmlåset och homeknappen fungerar inte p.g.a. det, vad det nu är som hänt?

Enklast att flasha om eller?

Edit:
    Alltså allt funerade perfekt efter att jag flashat in b26, så jag har nog inte gjort något fel vid flashningen. Dessa problem har alltså uppstått nu, långt efter att jag flashade...

Last edited: 21 okt 2011