Nytt RPG Spectral Souls

Diskussion i 'Spel' startad av Hampa_D, 16 jan 2011.

1. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

Släpptes för ca 13 timmar sen (enligt appbrain) verkar rätt massivt kolla beskrivningen. lite väl häftigt pris, men blir begäret för stort så. lite osäker om det funkar på "old" Desire dock.
    *ävligt nyfiken är jag allt...

"Spectral Souls - Resurrection of the Ethereal Empires" (English Version), the first Full Size Tactical RPG for Android platform is now available for your favorite Smartphone. This is an Android ONLY exclusive title :

* The first full scale Japanese Tactical RPG for Android.
    * 52 outstanding soundtracks.
    * 84 characters.
    * High resolution graphic assets.
    * 100's of hours of GamePlay packed in 1GB data.
    * Cut-Scene videos.

Simply "a must have" for all fan of "Spectral Souls universe" and for all fan of Tactical RPG in general.

** IMPORTANT NOTICE PLEASE READ **

- NVIDIA TEGRA chipset is not yet supported (support will come later).

- You need a SDCARD with at least 1.5 GB of free space.

- There is a MASSIVE 1GB additional data download to complete the installation so WIFI is "ABSOLUTELY NECESSARY" and a good dose of patience too, the installation may take from 30mn to 60mn to complete based on your Internet network configuration and/or our servers congestion, everybody will be served but please be patient.

-There is an "in-game" FAQ in case you have some trouble during the installation so please take the time to read it should you have problems.

-Game is set, by default, to use the HIGHEST resolution available so please adjust in the option screen should your device be a little "just" to support the full hires data.

-A High-End device is highly recommended.

STORY :

Neverland is a world apart from our own, home to strange and dangerous creatures. Two of these creatures, humans and demons, have been struggling against each other for many years. As the centuries passed, control shifted from demons to humans and back again. The humans finally earned a clear victory after the First Neverland War. But this left the country in ruins and led directly to the Second Neverland War, which saw the decisive victory of the demons once again.

Magic Age 1053—

Tragedy strikes the small woodland village of Petun—the town is attacked and burned to the ground by vicious Neverland troops. But Petun is only the first of many massacres; the Demon Army tears through every human village it can find, slaughtering the people as it goes. Humiliated and infuriated by these abuses, the humans begin to resist and fight back.

It starts as a rash of disorganized, sporadic riots. But it soon grows into something more, something meaningful. These uprisings become a beacon of hope to all humans, spurring them on to unite and form a new empire. They choose a name to reflect their most noble traditions, to reflect a time when they ruled over the demon horde. They call it the Reformed Simba Empire.

Petun—little more than a bump in the road, a mark on a map. But this is where it all started, where the undercurrent of disdain and hatred overflowed into a bloody torrent of death and destruction, drowning Neverland in war for years to come.

This is where our story begins—the story of the Seven Year War.

©2011 IDEA FACTORY, developed for Android, licensed and published by HYPERDEVBOX .

[​IMG]Spectral Souls (ENG)
    by HyperDevbox Studio
    <50 downloads, 7 ratings (5 avg)
    $14.40

[​IMG][​IMG]

2. leiden

leiden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Kan vara nåt. Vore dock kul att veta hur det flyter på Nexus S innan ett köp då refund inte kommer vara möjligt.

Sent from my Nexus S using Tapatalk

3. jonlinusson

jonlinusson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Någon som vet om man kan ladda ner spelet utan Wi-fi?
    Jag har inte wi-fi-nät hemma men telenor obegränsat som abonnemang så för mig finns det ingen anledningen att inte köra det via telefonen.... Men ibland så går det inte.

Om ngn med Galaxy S provar är jag klart nyfiken på hur det flyter :)

4. Sikke

Sikke Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

5. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Har för mig det funnits till PSP innan så borde ju finnas lite trailers ute, om det nu är samma spel.

6. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Ja, 'Spectral Souls' är portat från 'PSP' och de har gjort ett mycket bra jobb enligt mig, var tvungen att köpa detta.

Vill bara meddela att det fungerar mycket bra på min Desire just nu med en rootad orginal rom. Så om ni är intresserade av ett "tactical rpg" är detta spelet ett givet köp men glöm att få tbx era pengar om ni väljer att avinstallera spelet efter att ha testat det. Man behöver hämta hem 1Gb speldata och det tar någon timme över wifi.

7. Laplace

Laplace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

ojojoj, ser trevligt ut. alltid varit ett stort disgaea-fan så detta kanske kan vara något!

8. nygrent

nygrent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Någon som vet minimikraven?
    Min Samsung Spica verkar vara allt mer "outofdate"....

9. leiden

leiden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

I kommentarerna på Market så är det en med en Spica som inte fick det att fungera.

nygrent gillar detta.
  10. jonlinusson

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ngn som vet om det går att ladda hem direkt eller måste man ha wi-fi?

11. leiden

leiden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har du ett surfpaket som är större än 1 GB så är det väl bara att prova, du hinner inte göra en refund oavsett nedladdningsmetod. Har du inte tillgång till WiFi alls kanske det kan vara dumt om det nu inte skulle gå över 3G.

12. jonlinusson

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har inte tillgång till wifi, men borde hinna få en refound om det visar sig det inte funkar...

13. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Det går att tanka ner spelet via 3G, tar ett litet tag dock. Finns ett par problem med detta spelet och tyvärr är det Googles fel även om det felet kunde gått att motverka.

Google satte en 15-minuter återbetalningsgräns vilket gör att detta spelet inte kan hämtas hem och testas och iom fragmenteringen av Android kommer detta spelet inte att kunna köras tillfredsställande på alla telefoner viket gör att man då slängt en hundring i sjön. Nu tycker jag iofs att möjligheten till en kort frist återbetalning är bra men att utvecklaren själv ska få bestämma hur länge, det är trots alla hans produkt. Nu kunde ju iofs 'Gearbox' åtgärdat det genom att släppa en liten trial version så att man hade kunnat testa spelet och se om det funkar med sin hårdvara.

Själv var jag tvungen att testa på min Desire och kan återigen efter att spelat en bra stud meddela att på Desire fungerar det klanderfritt även om jag tror att speltypen inte passar alla.

14. Deebo

Deebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tycker spelet funkar kanon, använder DHD.

15. droidbobby

droidbobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

Det här ser riktigt spännande ut! måste ha! :D

16. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Såg riktigt najs ut skall testa :)

17. leiden

leiden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Valde att köpa det här och det märks att det är ett stort spel. Det tog mig ungefär en timme att gå igenom den tutorial i hur spelet fungerar, vilket såhär efteråt känns väldigt väsentligt för det var mycket att ta in. Höll faktiskt på att tappa tålamodet ett par gånger och lägga ifrån mig telefonen men för 95 kr så ska jag i alla fall börja spelet och försöka få kläm på det.

18. Laplace

Laplace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

uppdatera gärna allt eftersom vad du tycker om det!

19. underbrallan

underbrallan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus
    Info:
    Ask and you will know!
    har kört spelet i 3tim snart ...börjar se suddigt :)
    men det är riktigt kul ...men kom ihåg det är ett taktiskt rpg
    men jag gillar när det är så.

20. leiden

leiden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det var ju inga problem att fastna i det här. Jag hade aldrig spelat ett taktiskt RPG innan men jag måste säga att det är riktigt underhållande. Fighterna tar lång tid, man får tänka till lite och man lär sig mer och mer för varje battle. Tutorial är också väldigt hjälpsam om det är något som man inte fattar.
    Mycket mer underhållande än t.ex. Zenonia som trots att det är ett action-RPG ändå blir fruktansvärt enformigt.
    Det må vara lite högt prissatt men jag ångrar inte köpet.