[Nytt spel] Ligga, Gifta eller Döda

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av Mercilabs, 10 jan 2012.

1. Mercilabs

Mercilabs Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

2. kleijon

kleijon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

provade precis men vill inte funka på min Galaxy Nexus, startar fint men kan inte välja peroner. Eller man kanske inte ska markera dom på nåt sätt?

Mercilabs gillar detta.
  3. Mercilabs

Mercilabs Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Det vi tänkte när vi utvecklade appen var att man skulle sitta ett gäng kompisar och diskutera lite hur man tänker kring de valen man gör. Det var precis så vi gjorde själva när vi kom på att det borde finnas en app för spelet. Vi var ett par killar och någon tyckte vi skulle köra "Sex Marry Kill" och vi märkte då att det var rätt svårt att komma på namn och kom då på att vi borde göra en app för det som underlättar det hela, för det är rätt roligt att höra hur ens kompisar väljer då man inte alltid riktigt håller med.

Vi har fått en hel del feedback och jobbar på en uppdatering där spelet kommer bli mer interaktivt.

Vi tänker då bland annat göra så att man kan markera vilken person man väljer till de olika alternativen och sen logga det så man sedan kan få statistik på vilka man velat ligga med mest, gifta sig med mest och döda mest.

Kom gärna med fler synpunkter!

//Mercilabs

Last edited: 10 jan 2012
    kleijon gillar detta.
  4. Stratan

Stratan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Gud vad jag känner mig gammal när jag inser att jag inte gillar det där med döda (eftersom det faktiskt rör sig om verkliga personer på skärmdumpen)...
    Jag kanske inte är rätt målgrupp, men jag hade nog trivts bättre om det hette typ: "Ligga, Gifta eller Straffa".

Jag ber på förhand om ursäkt för mina moraliska betänkligheter. ;-)

5. Khan

Khan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nja, det är ju kändisar, så man har ju lite distans. Känns lite konstigare dock om man även kan adda egna personer som man ska "döda". Kanske andra engelska titeln är ett bättre alternativ "push down a cliff". Leken heter väl även Shagg, marry, push down a cliff? Låter ju lite mer humoristiskt och harmlöst.

6. Stratan

Stratan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Utan att gå närmare in på varför, så ser jag även kändisar som människor och tycker väl att det känns lite olustigt. "Putta ner för en klippa" skulle kännas mycket bättre eftersom man då kan i samvetet själv fantisera om hur det slutar.
    Mycket mer humoristiskt som du säger!

"Ligga, Gifta eller Döda" känns mer fjortis än ens 25 så att säga. Jag skulle inte villja se vare sig en vän eller mig själv på en sån lista...