O2X & Exchange (2007) & batteritid

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av beldus, 4 apr 2011.

1. beldus

beldus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Äntligen verkar jag ha fått till något som fungerar för mig.

Problemet från början var att när jag konfigurerade ett exchange konto i LGs mail app så drog telefonen ur batteriet på bara några timmar.
    Dessutom så fungerade det inte, den synkade första gången men sedan aldrig igen.
    Jag provade lite olika varianter på konfiguration utan att lyckas bättre.

Efter att ha läst lite forum så tog jag ned K-9 och provade, efter lite trixande så fungerar det tillfredställande och verkar inte suga musten ur telefonen.

Tyvärr så har inte fått fart på kalender och kontakt synk. Och jag blev tvungen att konfigurera utgående mail via telias SMTP server men det fungerar i varje fall.

Tänkte jag skulle berätta det för jag tror att en hel del av de som har batteriproblem har det av samma anledning som jag.

Någon som vet någon mailapp som fungerar lika bra som den i iPhonen mot en exchange 2007 server?
    Dvs push mail och integrerad sökning av kontakter på servern.

Det är väl i princip det enda jag saknar ifrån min föråldrade iPhone 3G som fick gå i välbehövlig pension när jag fick min 02X.

2. trevz

trevz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

beldus gillar detta.
  3. beldus

beldus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

4. Jonerik

Jonerik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Måste först säga att min telefon syncar utan problem och att jag inte har problem med batteritiden.

Det jag däremot stör mig på är att jag inte kan ställa in hur gamla meddelanden den skall synca. I min Nexus one kunde jag ställa in den på att synca längre bakåt i tiden men jag hittar ingen sådan inställning i LG:n. Är det jag som är korkad eller finns ingen sådan inställning?

Är det förresten någon som kan rekommendera någon annan exchange-klient. Har sett att den del kostar otroligt mycket pengar. Är de värda att satsa på eller vad tycker ni?

5. xhizors

xhizors Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Enhanced Email

"It integrates with your existing native Contacts & Calendar"

kanske fungerar

market

6. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

jag hade samma problem med att email drog ur batteriet på några timmar. testat alla varianter av LG email, och google email för 2.2 och 2.3 inkl. den som länkas från denna tråd (cyanogens 2.3 email med hackad exchange security) alla drar batteri för mej

jag har exchange 2010 så K-9 funkar inte, men TouchDown fungerar bra. en version kostar (den jag testar), en gratis. vet inte om gratisversionen är 30dagars demo eller inte

7. Hellplant

Hellplant Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Precis som rbt så använder jag TouchDown mot en Exchange 2010 server och det fungerar perfekt, dock så kostar programmet en slant men det är det väl värt.

Jag använde det på min Hero då den medföljande klienten inte kunde ansluta till Exchangeservern.

I LG:n eller om det nu hängde på Android 2.2 så funkar det ju fint men jag hittade heller ingen inställning för att kunna se alla mail och inte bara de senaste så det var bara till att fortsätta med TouchDown.

8. optimusroid

optimusroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag vill synka MS Exchange till min Optimus 2x, men det går inte. Jag ska ange: 1) Mailadress 2)Användarnamn 3)Lösen 4)Domän 5)Serveradress. Jag har testat detta men mobilen står och rullar på "telefonen är nu ansluten till din e-postserver" men sen kommer "Det går inte att ansluta till servern. Försök igen senare"

Vad är domän? Vad serveradress? Hittar inget motsvarande när jag tittar på kontoinställningar i min Outlook. Min it-hjälp på jobbet vägrar att svara på mina mail så jag hoppas på bättre framgång här istället.

9. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Du får nog bäst svar från din it-snubbe på jobbet, för domän och serveradress skiljer sig beroende på vilket företag man jobbar på. På min företagsmail är domänen t ex "emeanb", och det är ju inget man gissar sig till... :)

Sent from my O2X using Tapatalk

10. optimusroid

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hehe, tänkte om det gick att hitta i nån inställning på Outloken. Hur som, lyckades få till en synk tidigare idag och blev så glad att det äntligen funkade. Nu kommer jag in i min mail, men inboxen uppdateras inte. Dvs, jag skickar testmail från datorn, men dessa dyker inte upp i mobilen. Nån som kan hjälpa?

11. beldus

beldus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Om du kör den klient som LG skickade med för exchange så skrota den och plocka ned K-9 från market och prova den istället.
    Jag hade bara problem med den medskickade klienten, synkade bara en gång och drog en väldig massa batteri så snart man hade konfigurerat ett exchange konto.

12. optimusroid

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tack! Funkar tyvärr inte med K9 eftersom jag har MS Exhange 2010. Tips om andra program som synkar bra med MSE 2010?

13. beldus

beldus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ajdå, vi kör fortfarande 2007 så K-9 fungerar för mig.

Då tror jag det bara finns betalvarianter, jag har hört att touchdown ska fungera.
    https://market.android.com/details?id=com.nitrodesk.droid20.nitroid

Och 'Enhanced Mail'
    https://market.android.com/details?id=com.qs.enhancedemail

Det bästa skulle ju vara om LG fixade den klient som följer med...

14. optimusroid

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja, K9 verkar vara bra grejer. Gjorde ett nytt försök med LG-mailen och fick det att fungera - dvs ta emot ett par sms - men tillbaka till ruta 1 nu. Hur är det där ute? Inga andra som har problem med att få MS Exchange 2010 att funka? Blir väl att ta hem Touchdown istället annars.

15. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

jag har inga problem med LGmail att synca mot exch2010 men det drar ur batteriet på ~8h och det går endast att ha ett konto vilket inte passar mig