Odin och uppgradera ROM?

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Christhebalrog, 26 nov 2011.

  1. Christhebalrog

    Christhebalrog Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Alltså, jag har använt Odin en gång och det var första gången jag flashade telefonen, vilket var ett tag sedan nu. Om jag nu vill installera andra ROMs, måste jag då köra odin igen eller kan jag använda recovery som jag har nu? Är lite halvdåligt insatt i det här, men som jag förstått det så är recoveryläget helt skilt från sjävla Android-systemet? Antar att det borde vara kolugnt, men ville höra med folk som visste bättre. Jag har nu:

    Android version: 2.2.2
    Baseband: i570EXXJC1
    Kernel version: 2.6.32.9
    Mod: SpicagenMod-BETA2.1-NextGeneration_5.1
    Build: YONIP Kernel V.22 16Bpp

    Har börjat tröttna på att jag nu på senare tid börjat få en del FC och inte kan ladda ner saker från Market, så jag tänkte ladda om den med någon nyare stabil ROM, men är osäker på om det bara är att starta i recovery och kötta på...

    Vidare så undrar jag vad som är skillnaden på 16Bpp och 32Bpp, jag har förstått att det har något med färgupplösning att göra, men inte så mkt mer. Tacksam för hjälp! :)

    EDIT:
    Vore även schysst ifall någon kan ge tips på nåt bra kitchen. Finns så många sidor så jag fattar inte vad skillnaden är. Kan man slänga in vad som helst i den zippen när den är "kokad" och förvänta sig att det installeras när man applicerar zippen via recovery?
     
    Last edited: 26 nov 2011
  2. caarll

    caarll Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Christhebalrog gillar detta.
  3. Christhebalrog

    Christhebalrog Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tackar för det svaret! För mig är det egentligen inte viktigt att jag har högst versionsnummer utan snarare att det funkar utan att telefonen hänger sig och att jag får FC ibland. Men, har denna versionen JIT? Det borde ju ge en enorm skjuts i snabbhet om inte annat.

    Lite osäker också på att den verkar vara överklockad (står 1066MHz) eller om den bara angav det men körde vanligt vilket väl tidigare varit fallet med diverse "överklockningar". Vill inte riktigt bränna min telefon :P