Önskar tips på erbjudande på dörrklocka med kamera

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Lokf, 28 nov 2024.

1. Lokf

Lokf Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    256

MINA ENHETER

Hej, någon som har bra tips på dörrklocka med kamera nu under black week?

Jag bor i villa, har idag en gammal vanlig trådad ringklocka med en AC-trafo Friedland i säkringsskåpet som ger 8 V 1A växelspänning. Om möjligt vill jag använda denna och bara ta bort den befintliga knappen vid ytterdörren. Har även Google nest hub som jag skulle vilja få bild från kamera på.

Skulle en Aqara G4 dörrkamera kunna fungera till ringledningen och Google nest hub-skärmen?

899:- känns rätt ok pris.

Andra bra tips på modeller och erbjudanden tas gärna emot :-)

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 282

MINA ENHETER

Jag stod i valet o kvalet om jag skulle ta en dörrklockan med kamera eller inte. Jag valde istället att sätta upp en vanlig kamere vid entrédörren. Jag köpte Google nest cam.

Fördelen med det var att jag kunde göra en bättre placering och få en bättre överblick än vad jag hade fått med en dörrklocka.

Kan ju vara värt att fundera på

Lokf gillar detta.
  3. Dashio

Dashio Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    710

MINA ENHETER

Hej, jag var i samma tankar som dig och drog istället en Reolink POE dörrklocka istället. Jag hade Google nest camera tidigare i ca 3 år som gick på batteri och märkte i år att batteriet inte var någonting att hänga i granen så därför funderade jag på att dra trådat. Men om jag minns korrekt så sade elektrikern att 8v är för lite och att man behöver 12v. Jag skulle kolla det där innan jag köper :)
    Aqara fungerar med Google Nest Hub. Dock tror jag att begränsningen är rich notifications om jag inte missminner mig.

Men i övrigt rekommenderar jag PoE dörrklockan av Reolink. Jag minns att det var någon delay på kanske 3-5 sekunder med wifi men nu tror jag att delayen är mellan 0,1-0,5s med trådad. Märker ingen delay alls.

Lokf gillar detta.
  4. Lokf

Lokf Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    256

MINA ENHETER

Tack för era tips! Det gav lite mer bra saker att fundera vidare på!