Önskas: Full guide i hur man rootar Galaxy S gt-19000 2.3.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av gothenburg, 23 aug 2011.

1. gothenburg

gothenburg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halloj! Finns många guider på Xda över hur man gör detta, men jag tycker de är snurriga. Skulle vilja lägga in CM7 på min Samsung Galaxy S, någon vänlig själ som kan vägleda mig?

Alltså först roota och sedan flasha Cm7, kör 2.3.3 standard f.n.

2. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Om du hade spejat ögonen lite mer så hade du sätt att det finns en tråd för Cm7 där du kunnat ta upp frågan https://swedroid.se/forum/30504-rom-cyanogenmod-7-nightly.html :) Finns även guide hur du ska göra.

3. zappafan

zappafan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

4. guerillerox

guerillerox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

5. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Precis som gothenburg är jag också om hur man rootar och stoppar in CWM. Galaxy S forumdelen här på Swedroid är inte strukturerad och man kan inte finna något. Jag hade velat se det som Galaxy II och Optimus 2X forumet där man har en allmän del och en root/custom rom del. Inte heller hjälper XDA, man kan förfan inte hitta något där :/

Hur vet man om man har 3 Button Combo?

Jag vill endast roota och fixa laggfix, men vill vara kvar på stock rom tillsvidare, hur och var gör jag detta?

Om man sedan ska lämna in telefonen på garantiärende, var och hur kan man återställa till stock-rom?

Sedan undrar jag: Om man vill ha en rom som är så nära som stock rom men utan all bloat m.m och snabbare, vilken rekommenderas?

Last edited: 23 aug 2011
  6. Edici

Edici Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

XDA är inte så hjälpsamt, att hitta där är rörigt, jag vet.

Håll inne VOL NER + HOME + POWER-knapparna en liten stund, så ska du hamna i "download läger" (en droid med en spade och de står "downloading")
    Ta ur batteriet och stoppa i det igen, eller håll inne powerknappen tills telefonen startas om så kommer du ur detta.

https://swedroid.se/forum/51164-kernel-gto-tornado-kernel-beta-3-a.html
    Kernelbyte som ger dig root och lite ändringar till det bättre
    Flashas med ODIN, om du inte vet hur, PMa mig så kan jag förklara och ge dig all info du behöver.

Antingen via Kies och lura den att uppdatera din telefon, eller ladda ner mjukvara från News - www.SamFirmware.com och flasha in med ODIN.

https://swedroid.se/forum/51161-rom-tornado-jvr-rc1-odexerad.html

strippad stockrom typ

7. gothenburg

gothenburg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Måste bara tacka för hjälpen, den första guiden conny85 länkade var riktigt rå. Nu kör jag CM7 på telefonen, hoppas de släpper en stable snart! :)

8. off

off Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har Problem när jag ska köra in CM7.
    Har rootat via [01.08.2011][CF-Root 4.1] JP*,JS*,JQ3,JV1/K/B/H/O,JVI/P/Q/R - su+bb+2e/CWM - rfs+ext4 - xda-developers, men när jag sen går in i CWM och följer anvisningarna i CM7 tråden så drar installationen igång i 5 s sen bootat telefonen gång på gång. Vad gör jag för fel? Kör stock 2.3.3

9. BarT

BarT Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Min erfarenhet säger att man inte ska uppgradera till CM7 från 2.3.3 - inte minst för att man kan få problem med externa sd kort. Det är bättre att först flasha Froyo och sedan CM7.

10. off

off Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack ska testa!

11. diezel

diezel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

12. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Last edited: 2 nov 2011
  13. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

nej inget ändras förutom att du frå nyckeln till låset så du nästan kan använda telefonen fullt ut ;)

14. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

najs, så filerna var rätt? :D

15. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag kan inte heller någonting om det här med att roota och lägga in romar. Jag har ännu inte bestämt mig om jag ska göra något på min 4 månader gamla SGS, men jag funderar på det :) är det något som rekommenderas? Vilka fördelar finns det?

Jag har försökt läsa lite här på forumet om att lägga in romar och att roota men jag har naturligtvis inte fattat allt så nedan har jag några frågor som ni gärna får besvara. Förklara så tydligt som möjligt. Jag har absolut inga kunskaper i ämnet:

1. Skulle någon vilja förklara vad alla ord betyder? :) Kernel, Clockworkmod och flasha till exempel? Vad är det?
    2. Finns det flera olika "roots"? Alltså olika typer av behörigheter så man kan göra olika mycket på telefonen beroende på hur man rootar den.
    3. Går det att först roota och sedan ta bort det om man t.ex. skulle vilja skicka in telefonen på garantin?
    4. Spelar min produktkod någon roll när jag ska roota eller lägga in en annan rom?
    5. Påverkas några unika nummer i telefonen, t.ex. IMEI?
    6. Är risken stor att man lyckas bricka telefonen? Är risken alltid lika stor varje gång man ska byta rom?
    7. Behöver man roota överhuvudtaget för att lägga in en annan rom?
    8. Kräver olika romar olika kernels?
    9. Är det lättare att lägga in en ny rom när man redan har gjort det en gång, om man bortser från nya kunskaper? D.v.s. blir det färre steg?

Skulle bli glad om ni tog er tid och förklarade för någon som jag som inte kan något om det här :)

Last edited: 2 nov 2011
  16. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

med risk för att låta lite dryg även om jag inte menar det.. om kunskapen ligger på den nivån och du inte ens vet VARFÖR du borde flasha så är svaret ganska enkelt.. nej du bör inte flasha... original rom passar nog alldeles utmärkt.

17. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Nä, jag har också funderat i de banorna :) anledningen varför jag kanske hade tänkt att göra något är för att jag vill ha ICS om det kommer som rom. Då tänkte jag att om jag vet lite redan nu så går det snabbare när det väl kommer. Det absolut bästa vore ju om det kom med Kies men jag tvivlar på det och då måste man ju lägga in en rom

18. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

true true... känner d inget akut behov så vänta lite. det kommer ju säkerligen en cm 9 med ics senare.

19. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jo, jag hade ju tänkt vänta, men som sagt, har jag kunskap redan nu kanske det underlättar då. Men jag kanske väntar till dess då men frågorna lär återkomma när det blir aktuellt :)

20. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Mjo en sak jag undrat över är kerneles. Jag har aldrig stött på dessa tidigare när jag flashat andra lurar..någon som kan dra en liten snabb förklaring om de?

Sedan har läst att vissa sabbar sina Imei nummer när de flashar (första gången jag stöttar.på detta också) hur och varför blir det så och även; hur undviker jag.det?

Sent from my GT-I9000