önskedrömmen om Kameran under OLED skärmen hur realistisk är den igentligen ?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Oceanic, 18 jan 2019.

1. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 340
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    honor släppte under CES en telefon med kamera ö/kamerahål. De flesta ser ju detta som någonsorts övergångslösning, de flesta säger då att de inom en viss framtid kommer kameran vara under själva oled skärmen, Det är sant att OLED är till ögat helt transparent, men att använda det som en kamera lins lär ju inte funka här ställs det helt andra krav på transaparans och kvalite på optiken, så jag undrar hur realistisk är önskedrömmen igentligen för om man zoomar in kommer man väl se att skärmen inte är helt transparent.

Jag tycker fortfarande vivos lösning på pop up camera är den bästa lösningen

2. eastbound

eastbound Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 305

MINA ENHETER

För ett år sen drömde jag om mobiler med bara skärm men har nu insett att det inte ger nån större fördel för mig. Det ger så minimalt större skärm än dagens lösningar så jag är nöjd som det är nu, med eller utan notch. Det har gått till överdrift tycker jag sett till vad det ger.

Last edited: 18 jan 2019
    katho gillar detta.
  3. pernils94231

pernils94231 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    439
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9a och IPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9a och IPhone 15 pro max
    Diskuterade ämnet rent generellt, bästa kommentarer är "jag drömmer om att slippa eltejp över front kameran" så det finns fler än jag som aldrig använder den kameran!

4. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 367
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är nog inte orealistiskt. AMOLED-filmen är egentligen hyggligt transparent (de släpper väl igenom runt 60% av ljuset), så att bara tillfälligt göra skärmen transparent där kameran sitter borde väl vara möjligt? Jag vet inte riktigt vad som stoppar dem från att göra en sådan lösning idag.

En festlig sak som är på väg är kurvade CMOS-sensorer (lär dröja några år till för telefoner), men då kan man banta optiken rejält, vilket borde göra det möjligt att få plats med en kamera trots en mycket liten ram: Throwing a Curve at CMOS Sensors | Optics & Photonics News

Kristy gillar detta.
  5. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 340
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    60 procent i vilken PPI? 4k skärmar lär vara på gång också 60 procent ljus insläpp lär ge horribel bild kvalité inte bara.ljus insläppet utan själva pixlarna kör väl synas på bilderna??