Önskemål: Mini-ikon för att läsmarkera ett ämne

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av elof, 26 okt 2010.

1. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Med den nya funktionen "Nya inlägg i" får jag upp en "index-sida" med allt nytt sedan sist.

Jag mittenklickar på den lilla grå ikonen (pilen) för att öppna varje intressant ämne i en ny flik.

De ämnen jag finner ointressanta skulle jag vilja kunna markera som lästa direkt, så att en reload av "Nya inlägg i" inte listar dessa ointressanta ämnen igen (såvida de inte uppdaterats under minutrarna från min läsmarkering till reload-klicket)

Dvs:
    Ha två mini-ikoner framför varje ämne, den grå pilen och ytterligare en ikon. Ett klick på denna nya ikon läsmarkerar alla nuvarande inlägg i just detta ämne utan att ta upp någon ny sida.

Jag kan då enkelt beta av min "index-sida" nedåt rad för rad, mittenklickandes på den grå pilen för att läsa det nya i intressanta ämnes-trådar och direkt läsmarkera det som verkar ointressant.
    Efter en stund laddar jag om "index-sidan" med alla nya inlägg som skrivits, går igenom sidan uppifrån och ner ännu en gång, osv...

2. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

...eller förresten... Mini-ikon och mini-ikon...
    Varför inte göra två större ikoner likt kuvertet och note-ikonerna längst till vänster framför ämnena. För min del är hela vitsen med "Nya inlägg i"-sidan att snabbt kunna navigera till det nya, då ska man inte behöva precisionsklicka på den grå pilen gång på gång på gång,

Den första kolumnen (med kuvertet) fyller nästan ingen funktion i denna vy, allt som visas är nytt, så den enda möjliga skillnaden är väl om det är ett blått eller rött kuvert.

Nästa kolumn inser jag inte vad den är till för.

Platsen som dessa två tar upp skulle t.ex. kunna bytas ut mot en stor grå pil och en stor ikon som läsmarkerar.

...eller så kan dubbelklick på det blå/röda kuvertet läsmarkera, ungefär som det funkar på sidan med listade forum.

Ja, ni fattar hur jag menar och kan säkert komma på nån bra design.