Fråga: Öppna länkar i facebook?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Sunique, 21 feb 2012.

1. Sunique

Sunique Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej,

Då min sambo tidigare haft en desire men där hon nu övergått till S2 så dyker det upp vissa skillnader av förståeliga skäl.
    Dock verkar det HELT obegripligt att det ska vara på detta vis:

När hon är inne i facebookappen och vill klicka på en extern länk, ex. till en blogg så öppnas inte webbläsaren upp och tar henne till den länken som det borde vara. Hur ordnar man detta?

MMS problem med Halebop och S2. Ibland fungerar det att MMS för henne till mig, ibland inte och med andra kontakter inte alls. Det kan ju inte bara vara en operatörs grej!?!? Har prövat både GOSMS och den inbyggda meddelandefunktionen men ingen skillnad, något förslag?

o_o

2. Sunique

Sunique Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

3. Sunique

Sunique Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Eftersom svar uteblevs och det inte är helt otänkbart att någon annan upplever detta problem så tänkte jag bara kort skriva hur jag löste problemet.

Tydligen klarar den inbyggda webbläsaren inte av att tolka de länkar som uppstår i facebook utan länken blir en "förlängd länk av facebook".
    D.v.s. webbläsaren öppnas men istället för att bara ta den korrekta länken så slängs även "facebook.com" in vilket gör att webbläsaren tror att den ska öppna en sida hos facebook, som så alltså inte är fallet.

Lösningen var att installera en annan webbläsare, i detta fall Dolphin Browser och sedan sätta denna som standard webbläsare.
    Detta fungerar helt felfritt. Så där är lösningen för de som undrar!

Vad gäller MMS så verkar de inställningar som faktiskt fungerar bäst vara:
    MMS-inställningar:

Namn: Telia SE MMS
    APN: mms.telia.se
    Proxy: *Inte inställt*
    Port: 80
    Användarnamn: mms
    Lösenord: telia
    Server: *Inte inställt*
    MMSC:http://mmss
    MMS-proxy: 193.209.134.132
    MMS-port: *Inte inställt*
    (verkar även fungera sporadiskt med port 80 och även 9201)
    MCC: 240
    MNC: 01
    Verifieringstyp: Ingen
    APN-typ: mms