Har funderat i några månader på att köpa en ny mobil då min sgs klipper i samtalen, tar bort ringsignalen, laggar snusk, får bsod så man får rycka batteriet i snitt 2 ggr om dagen, det kan ta en minut att öppna/stänga en app, ex sms, musiken hackar lite då och då, är det börjar så hackar det i kanske 1-2 minuter, det går inte att spela in video med den heller av någon anledning, samt att den är riktigt sliten på utsidan. Har testat flera olika roms men det är samma sak med alla, tror att den tagit skada då den både varit utsatt för smällar och för vatten.
Jag har varit nära att beställa den flera gånger men alltid ångrat mig i sista stund då jag gillar att hålla hårt i mina pengar.
Idag tänkte jag screw it, jag går och köper den på siba, det kostar typ 500 kr mer än om jag köper den hos en återförsäljare som jag litar på och det kan vara bra att stödja de butiker som finns.
När jag kommer hem och ska öppna den funderar jag på om det är värt det. 5000 kr åt helvete i så fall, även om jag behöver ha en ny telefon och byter telefon efter 2-3 år när de går sönder så det blir inte så farligt dyrt när man slår ut det. Gav 5,5k för min sgs när den kom ut och den har jag varit riktigt nöjd med.
Just nu vet jag inte vad som är mest värt, stå ut med min sgs som jag vill kasta i backen varje dag för den är så sjukt värdelös och spara 5 lax eller om jag ska öppna min s3 och se 5k mindre på kontot.
Att ha råd med telefonen är inga problem men jag känner att jag vill ha så mycket pengar på kontot som möjligt och då känns det som ett helt onödigt köp. Men jag behöver också en ny telefon.
Någon som har ett förslag på hur man bör göra? Jag vet inte vad som är viktigast för mig, en fungerande telefon eller mer pengar på kontot.
Viss det finns billigare mobiler men jag vill ha en som klarar sig i minst 2 år utan att bli laggig m.m. när man flashar in nya Androidversioner, därav är det bättre lägga mer på en dyrare modell.
Kompassen och gpsen i min verkar också vara kass då man kan cykla runt i cirklar och ta helt onödiga omvägar om man följer den, ibland hamnar man även helt fel. Jag använder gpsen rätt ofta.
Var en sgs3 som gick för 3,5k idag och jag hade oturen att stå på andraplatsen i kön så jag fick den inte. Bör jag lämna tillbaka den och hoppas på att något liknande dyker upp då jag är en snål person när det gäller allt förutom mat?
Last edited: 28 sept 2012