"öron högtalare" funkar inte

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Am86, 29 maj 2010.

1. Am86

Am86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

min "öron hötalare" sluta tydligen funka i natt :S
    Edit mer info: Mor sa att hon inte hörde mig alls först när jag ringde med högtalar funktion, så micen funka inte heller, får fram "signal ljudet" med hörlurar i mobilen...

min mobil har grundversion 2.6.29 root@se-s611 #2 och har eclair.xxjcf

så nu måste jag läman in den på lagning eller är det en FW bugg ?
    Tar telia tag i lagningen även om mobilen är rootad tro ?

alla tips motages :)

Last edited: 29 maj 2010
  2. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Jag förstår inte riktigt problemet. Får du inget ljud ur hörlurarna? Är det när du lyssnar på musik eller pratar i telefon, eller vid annat tillfälle? Har du testat andra hörlurar?

Har du rootat luren? Att det står 'root@se-s611' betyder inte att telefonen är rootad.

[Edit] Läste lite väl snabbt där. inte hörlurar du pratar om. :P
    Det låter som att det skulle kunna vara ett mjukvaruproblem med tanke på att både högtalare och mic har slutat. Att telefonen tror att det sitter ett headset i eller liknande.

Last edited: 30 maj 2010
  3. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Antagligen har telefonen låst sig i "hörlur-mode" vilket gör att du inte hörs när du pratar i mikrofonen samt öronhögtalaren inte låter. Testa starta om telefonen.

4. Am86

Am86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okej jo det blev lite luddigt förklarat, ja det är vanliga högtalaren och micen som inte funkar när man ska prata i tele

jag rotade luren en gång innan jag bytte fw, sen när jag skulle lägga in 2.1 så mins jag inte hur det blev med rooten

5. Am86

Am86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ja det känns nästan som den har hängt sig för jag hade den kopplad till sterion å spelade musik i förr går kväll, jag testade att starta om mobilen i går när jag upptäckte problemet, jag testade även att ringa med ett par vanliga lurar i och sen drog jag ur dom men det funkade ändå inte

Jag fixa det nyss :) den hade hängt sig i "hörlur-mode" koppla in den till sterion och satte på musik , ringde ett samtal och drog ur sladden då fick jag fram ljud i öron-högtalaren :)

Last edited: 30 maj 2010
  6. mikael_in_action

mikael_in_action Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det där problemet hade jag också. Jag tolkade det som att den stannade kvar i handsfree-mode efter att man dragit ur hörlurarna. Testade att starta om och rycka batteri osv. Provade även att plugga i och ur 3.5 mm några gånger, men inget hjälpte. Fast efter några dagar släppte det och nu är den bra igen.

Är osäker på om det var HW- eller SW-fel. Kan man se nånstans om telefonen anser att headset är inkopplat eller inte?