ÖstgötaTrafiken - Någon som vill betatesta min app?

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Cliffords, 8 aug 2010.

1. Cliffords

Cliffords Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej alla glada!

Om det finns några östgötar här (även andra såklart!) så får de gärna hjälpa mig att betatesta mitt senaste projekt, en reseplanerare för ÖstgötaTrafiken!

ÖstgötaTrafiken har än så länge bara kommit med en iPhone-app, så jag fick helt enkelt utveckla programmet på egen hand!

Surfa in på www.cliffords.nu med er Android-telefon för mer information och för möjligheten att ladda ner applikationen!

Alla synpunkter emottages tacksamt!

2. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Jag testar direkt! :D

Funkar klockers på Desire :D

Vore dock kul att ha någon sorts "loading.gif" när man trycker på sök när man skriver in varifrån och vart man vill åka. När jag tryckte på "Sök" så trodde jag mobilen låst sig och tryckte flera gånger, när den egentligen bara letade efter stationer.

3. nu1mlock

nu1mlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    273

MINA ENHETER

Jag är på!

Det första jag ser när jag startar appen är två saker:
    1. Lågupplöst programikon med vita kanter runt hörnen.
    2. Bilden med bussen på "startsidan" ser utdragen och ful ut. Personligen föredrar jag ett rent GUI, så om jag fick bestämma så får du gärna ta bort den helt och hållet.

Fråga: Knappen "Biljett", visar den redan existerande biljetter som finns bland telefonens SMS?

I övrigt riktigt bra (har inte testat alla funktioner ännu) och ännu bättre med lite finputsning och framför allt gällande grafiken då i princip alla bilder (på t.ex. bussar, spårvagnar etc) ser utdragna och lågupplösta ut.

Jag sitter med en Galaxy S.

4. Cliffords

Cliffords Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för snabb feedback! En progress-dialog som visas under tiden sökning sker är näst på TODO-listan redan :)

Grafiken är nog det jag ägnat minst tid åt, så även det kommer få en finputsning de närmaste dagarna!

Knappen biljett söker upp den senaste SMS-biljetten som finns i telefonens inkorg och visar upp den på skärmen på ett snyggt sätt!

5. nu1mlock

nu1mlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    273

MINA ENHETER

Progressbar är helt klart nödvändigt - underbart att det kommer!

Jag förväntade mig inte världens snyggaste applikation vid första beta heller, men kommer bara med synpunkter. Låter bra att det blir lite finputsning så småningom! Appen går ju självklart att använda alldeles utmärkt ändå, trots den (enligt mig) fula bilden på bussen. :P

När jag tryckte på knappen "Biljett" första gången så blev jag; 1. Orolig för att programmet hade skickat en SMS-biljett när jag tryckte på "Sök resa" och 2. Glad för att den kanske hade hittat på ett eget SMS så att jag skulle slippa betala.

Sedan visade det ju sig att det var den där dumma SMS-biljetten som jag skickade på fyllan i fredags som jag ändå inte hade någon användning för! :P

6. nico

nico Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Röstar också för att skrota bussen och göra en mer högupplöst ikon. En liten bugg jag hittade är att väljer man först en station, och sedan vill ändra den, så är ingenting ifyllt i nästa ruta som man kommer till. Kanske inte direkt något världen går under för, men det känns lite skumt att det är så. ;)
    Till sist måste jag bara säga att den är ruskigt snabb, i alla fall senast jag testade. Beror väl iofs en del på servern.

7. bjornsson

bjornsson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack och tilt?

Tjoho! Nu fick man skaffa ett konto här, bara för att tacka för appen! :D

Och föreslå att göra den tiltbar... det är lite plågsamt att luta huvet 90 grader när man fäller ut tangentbordet och söker med sin x10 mini pro. %)

Annars funkar den finfint på mini pron. Verkligen blixtsnabb.

8. farna

farna Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Riktigt snygg applikation!

Dessutom väldigt snabb, skönt att slippa använda webbläsaren för att kolla bussar nu för tiden :).

Saknar dock någon form av "favorithållplatser". Reser ofta från samma och vill gärna slippa skriva i samma saker varje gång. (Kanske skulle kunna finnas under sökrutan efter första klickningen på startsidan.)

Annars riktigt snygg, hör med Ösgötatrafiken om de är intresserade av idéen, tror du skulle kunna ha en fot med där i deras (kommande?) Android applikation. ;)