Överflyttning av samtal

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av [email protected], 30 sept 2010.

1. percy@tersus.se

[email protected] Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en HTC Desiere och den är medlem i en mobil växel (Telenor ONE). Där finns en funktion för att överflytta ett pågående samtal till annan telefion inom växeln. man parkerar, ringer upp nästa och skall sedan överföra samtalet (d vs koppla ihop det inkommande med det uppringda) och själv lägga på. I t ex en Sony Ericsson görs detta sista steget genom att "skicka samtla" alt slå en 4:a och trycka send.
    Någon som vet hur man kan göra i en Desire? Finns det en app?

2. Marianne

Marianne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Det enklaste måste väl vara att kontakta Telenor och fråga. Finns det inte en användarhandbok?

3. Benost

Benost Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Percy@tersus... här har du svaret.
    För att kunna genomföra överflyttning så gör man följande: Ta emot samtal A. Tryck "Meny" och "lägg till samtal". Ring upp samtal B. Efter att B svarat tryck på bakåtknappen så blir den röda knappen på displayen "Avsluta Samtal" grön o byter namn till "Ring". Tryck 4 och grön lur så skickas samtalet över.

4. Pexxe

Pexxe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S6 Edge+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S6 Edge+
    Fanns det ingen app för att koppla?

Rätta mig om jag har fel, kom det inte en app för att smidigt kunna koppla samtal mm, tror den va avsedd för Experia X10? någon som vet?
    /Peter

5. uncoloured

uncoloured Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Ledsen att dra upp en gammal tråd... Jag har utvecklat en app för att hantera mobila växlar, framförallt hänvisningar. När det gäller koppla samtal så är det tyvärr mer eller mindre omöjligt via en app (vad jag vet) i dagsläget. Detta eftersom Androids API:er inte tillåter att man skickar in DTMF-toner i ett pågående samtal.

6. sebastian

sebastian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    5x

MINA ENHETER

Telefon:
    5x
    Platta:
    Nexus 7
    ROM:
    Lenovo tab 2
    gör de inte det? hur fungerar alla väntköer och växlar som man ringer till. t.ex. försäkringskassan eller skatteverket, för att koppla ditt tryck ett i annat falöl tryck 3 osv.. är det inte samma teknink bakom?

den som gör en sådan app kommer bli rik! den saken är säker. alla företag kommer köpa appen, de flesta har idag mobila växlar. och pynta ut 150:- är inte mycket pengar för ett företag.

7. uncoloured

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Det är exakt samma "teknik" i telefonkösystem, dvs. man trycker in tonval för att välja i menyn.

Det går inte med Android's API:er out-of-the-box, men jag håller på och klurar lite... ;) Rik? Gärna, men tror inte det..

8. pfor

pfor Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Switchboard är lösningen!

Hej!

Det finns visst en app för detta; Switchboard av Avancit AB. Passar de flesta mobila växlarna; Funkar klockrent!

Under samtalet; starta switchboard, välj kontakt och tryck överför.

PS. Switchboard finns även till iPhone DS.

9. uncoloured

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Hej! Appen fungerar inte med Telia Centrex. Berätta gärna hur om jag har fel, för att flytta ett samtal i Centrex (under pågående samtal): ## {invänta ton} {nr att flytta till} {lägg på}

10. pfor

pfor Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halloj;
    Testa Switchboard från Avancit AB; den gör överflyttningen åter er. Supersmidigt!
    Den finns för iPgone också - löser överflyttning i mobila växlar där med för iallafall 3, Telenor, Telia jobbmobil, tre...