Överföra bilder med trasig display

Diskussion i 'P20-serien' startad av Elinne, 15 aug 2018.

Taggar:
  1. Elinne

    Elinne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Jag tappade min Huawei P20 PRO och fick tre blåa prickar i skärmen som över någon dag växte och tog över hela skärmen. Den är alltså nu helt svart.
    Jag ska lämna in den för reperation men först vill jag överföra bilderna i galleriet till en dator.
    När jag kopplar in kabeln till datorn måste jag trycka "överför bilder till dator" eller något liknande. Då jag inte kan trycka där får jag inte upp några bilder i telefon på datorn....
    Jag har inget minneskort och hann inte att skapa ett Huawei ID innan detta skedde.
    Är det någon här som här en lösning på mitt problem och kan hjälpa mig?
    Jag har pratat med support och de säger att telefonen alltid återställs vid reperation, och då går allt förlorat.
    Någon idé? :)
     
  2. Mikael8.0

    Mikael8.0 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2013
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Info:
    PIE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2019
    Info:
    4.4
    Övrigt:
    Piggelin & Zeunerts julmust
    Är den trasig så att Touch inte fungerar eller är den "bara" trasig så att du inte ser var du trycker?
    Har den stöd för MHL kan man använda en MHL-adapter kopplad till HDMI på en tv/skärm, alternativt har den stöd för HDMI utan adapter.
    (har ingen aning om vad de olika modellerna kan / inte kan..)

    Möjligen kan telefonen monteras som flyttbar enhet om du ansluter den (via USB-kabeln) till en dator med Linux.(som går att starta från ett UBS-minne)
     
    Effect gillar detta.