Överföra bilder till tab från PC

Diskussion i 'Samsung' startad av MatDiggy, 9 jul 2011.

1. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Har försökt att överföra bilder från PC till tabben vi Kies, men jag får inte till det som jag vill.

Jag vill att det ska komma upp som flera olika album, och inte som nu då allt hamnar i ett och samma album. Dom ligger iof efter varandra men för att komma till tex andra albumet, så måste man gå igenom ca 350 kort.

Jag vill kunna välja album direkt när man kommer till Galleri, där man tydligt ser att dom ligger i olika mappar.

Är ny med Kies och Samsung, och undrar om det är jag som gör fel eller om det finns ett smidigare sätt att föra över mappar med bilder?

2. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Varför använda Kies? Är helt onödigt och försvårar bara enligt mig. Du klarar dig bättre utan.
    Bara att avinstallera från burken då du knte behöver detta program.

Ansluta plattan som masslagringsenhet/usb minne och dra/kopiera bilderna eller mapparna till önskad plats på Galaxyns minne.

Detta är fördelen med android. Du behöver inget extra skit program ((itunes) för att göra en så enkel sak som att kopiera filer mellan plattan och datorn.

Last edited: 9 jul 2011
  3. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Grymt, tyckte att det var ett riktigt skitprogram anyway, och som sagt.. man klarar sig utan något Itunes-försök :)

Har alltid bara fört över direkt till enhet, men fick för mig att man var beroende av Kies. Skönt att höra att så inte är fallet.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

4. Lyxfängelset

Lyxfängelset Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9
    Platta 2:
    Samsung
    Övrigt:
    Chromebook Acer C720
    Hur ändrar man anslutningen till Masslagringsenhet? Jag är ny på både samsung och Android. Fattar verkligen ingenting... :(

5. kpeder

kpeder Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Om enheten visar MTP connected så var min både i utforskaren och kopplade in sig via Kies om jag startade den. Så om du inte startar Kies så bör du kunna se din GT 7500 i utforskaren när du ansluter Taben

6. Lyxfängelset

Lyxfängelset Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9
    Platta 2:
    Samsung
    Övrigt:
    Chromebook Acer C720
    Det stod det på min också, att MTP connected, men fick bara fram massa konstiga filer i mappen "Media"...