Överföra spellistor från itunes till android Huawei

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Kristina.Wilhelmina, 14 sept 2018.

  1. Kristina.Wilhelmina

    Kristina.Wilhelmina Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har samlat musik under flera års tid och har skapat spellistor i itunes.
    Jag lägger till enstaka låtar eller hela album till itunes i datorn som sedan synkat med min iphone - detta har fungerat bra.
    Nu har jag dock bytt till en android, en Huawei och har försökt på flera olika sätt att föra över spellistorna, inte bara alla låtar i en stor klump. Jag har provat med den inbyggda Musik-appen i Huaweimobilen, Google Play, Double Twist, DrFone, TunesGo etc men inget funkar, dvs det går inte att kopiera de spellistor som jag har i itunes, utan all musik hamnar i en enda mapp.
    Är jag tvungen att byta tillbaks till min iphone eller har någon nåt tips till mig?
    Jag är alltså inte intresserad av att streama musik utan jag har mina mp3-filer som är min egen musiksamling.
    Jag vore jättetacksam för hjälp!
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 766
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Testa Google Music Manager härifrån och välj att du vill synka ditt Itunes-bibliotek->Google Play Music: Google Play Musik

    Välj bara att du använder iTunes i Music Manager-appen och låt den ladda upp allt till Google Play Music. Du kan sedan installera Google Play Music-appen i telefonen och offline-synka hela biblioteket till telefonen. Resultat skall vara identiskt med det i Itunes vad gäller låtar, album och spellistor.

    Du kan spara upp till 100 000 låtar i Google Play Music utan kostnad.

    Själva mappstrukturen är väl inte så viktig så länge det i själva spelaren ser identiskt ut med Itunes-biblioteket (och att du har möjlighet att offline-synka allting, så du kan spela lokalt utan att streama) - eller?


    En fördel med detta är ju att du har hela din musiksamling i molnet sedan, så skulle du bli av med din telefon och/eller om din dator kraschar eller dylikt är hela biblioteket enkelt åtkomligt oavsett enhet.
     
    Last edited: 14 sept 2018
    hahadaoc och chraist gillar detta.
  3. Kristina.Wilhelmina

    Kristina.Wilhelmina Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Supertack för svar!
    Jag har hela mitt bibliotek uppladdat på Google Play Music (och även på Double Twist) på min Huawei och det är en jättebra tjänst just att det är sparat på moln och att man får plats med så många låtar. MEN visst har den kopierat alla spellistorna men inom varje spellista ligger låtarna i bokstavsordning, inte i min egen ordning - det verkar omöjligt att kunna kopiera mina spellistor med identisk ordning. Nu hamnar de i bokstavsordning.. Har provat att döpa om filerna till ”aaa” ”0123” etc i olika kombinationer så att de skulle sorteras i min manuella ordning men det skulle ta för lång tid att göra det på iallafall typ 500 av mina 3000 låtar, men det fungerade ändå inte..
    Jag vill verkligen kunna lyssna på mina låtar i en specifik ordning så snart ger jag upp och går tillbaks till min iphone tyvärr..
     
  4. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
  5. Kristina.Wilhelmina

    Kristina.Wilhelmina Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    YES!! Äntligen! Supertack för hjälpen, detta fungerade exakt som jag ville!
     
  6. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Så bra, kul man kunde bidra med något. [emoji38]