Överföringshastigheter med 3g?

Diskussion i 'Wildfire' startad av Pylver, 25 sept 2010.

1. Pylver

Pylver Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej!

Jag hade tidigare en Acer Liquid men den lyckades jag köra över med gräsklipparen (skojar inte).

Bestämde mig för att införskaffa en Wildfire i väntan på Desire HD.

Är relativt nöjd med telefonen, tycker den flyter bra med LauncherPro... Men jag har dock stött på lite problem med överföringshastigheterna. När jag körde Speedtest på min Acer kom jag alltid upp i 2mbit/s+, oavsett var jag var.

Har sedan jag köpte Wildfire testat Speedtest på exakt samma platser (har gjort flera tester vid olika tider på dygnet, precis som på Acern). Lyckas aldrig komma över 0.4mbit/s. Vet ju att det kan vara relaterat till min operatör (3) men det känns ganska otroligt att 3g-hastigheten/täckningen skulle förämras så drastiskt på den korta tid jag varit utan Acern...

Någon som upplever att de får sämre hastigheter på 3g med sin Wildire? Finns det något jag behöver ställa in? Har korrekta APN-inställningar o.s.v.

Mvh

2. Crimzoneyed

Crimzoneyed Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Med Comviq tanka för 200 kr få unlimited internet i en månad så har jag ca 2-3 MB/s på min WildFire. Wifi har jag 80 MB/s ned. Fast då har jag betalt för 100 MB/s internet hemma :D

3. Xiwoo

Xiwoo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Pylver jag har samma problem och har pratat med 3 om det idag. Dom tyckte jag skulle ta mig ner till en av deras butiker och testa mitt simkort i en annan telefon och ett annat simkort i min telefon. Allt annat såg bra ut enligt supporten. Inget som han kunde se skulle begränsa hastigheten. Kanske har dom rätt. Mitt simkort är förvisso typ 2år gammalt. Läste nån annan tråd om att gamla simkort kunde spöka lite med hastigheterna. Hoppas bara dom inte tror att jag tänker betala 250kr för ett nytt.