Problem: Överhettad?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av apjufe, 14 juli 2011.

1. apjufe

apjufe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nu haft min Samsung Galaxy SII i två veckor, och har väl haft den igång i cirka 48h.. För några dagar sedan hände en grej efter att jag suttit vid datorn och samtidigt haft telefonen i kopplad till datorn och lagt över lite film. Efter det att jag kopplat ur telefonen och inte rört den så pep den till och startade Kies, stod att USB-kabeln var ansluten, då den inte var det.. Den höll på så ett tag och jag förstod ingenting så jag startade om den, sedan visar den bara ett halvfullt batteri, samt varningstriangel och en termometer? Läste att en annan kille här på forumet fick samma problem med termometer grejen.. Jag får för mig att det inte har med överhettning att göra men jag vet inte riktigt, eftersom jag testade 1.5dag senare efter att batteriet varit ur kopplat och fick upp samma meddelande om överhettning..

Vad tror ni?

2. DroidShout

DroidShout Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Något sånt har jag bara sett på iphones, har aldrig hört talas om att en Android telefon fått det problemet. Jag tror faktiskt inte det beror på överhettning, nut vet jag juförsig inte exakt hur varm din blev, men min kan bli ganska varm när jag laddar ner något stort över WiFi samtidigt som jag gör annat men jag får inte upp något. Min mobil presterar lika väl då också.

3. dANSK

dANSK Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bumpar tråden då jag har precis samma problem! Riktigt irriterande..

4. ojin

ojin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hijacking the tread.

Vid användning av tidtagnings funktionen blir telefon väldigt varm och dricker batteri saft så man rent hör slurpandet.

Återskapa detta tack.
    100% batteri från start.
    Starta tidtagaren
    Låt den gå konstant i en timma

Förväntat resultat.
    55% batteri kvar
    Ca 50grader varmt batteri.

Mobilen slår inte av displayen.

Ett tidtagar ur ska ju inte behöva ta mer saft bara för att det står smartphone före eller?

Skickat från min Samsung Galaxy S2 med Tapatalk.
    Tack för din tid.

5. tirim4

tirim4 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag hade inte dessa extrema problem men telefonen blev verkligen het innan jag uppdaterade till KF3. Nu har det blivit mycket bättre så ni kanske skulle testa med det? Annars verkar det ju vara hårdvarurelaterat.

6. Mindtraveller

Mindtraveller Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lånar tråden för liknande fråga:

Började använda min SGS2 igår ordentligt för första gången. Batteritiden har väl varit sådär, höll nästan hela dagen vid ganska mycket pillande, ungefär vad man kan förvänta sig.

Men när jag surfade på en sida med mycket embedded flash blev den verkligen skitvarm vid kameralinsen och skärmen. Den kallnade när jag stängde ner webbläsaren, men blev fort ganska varm igen när jag pysslade med lite andra saker. Är detta nån bugg jag behöver vara orolig för, eller pressade jag den helt enkelt lite för hårt?

Telefonen kom stock från fabrik med KF3 och KE7.

Toppentelefon för övrigt!

7. Skinksallad

Skinksallad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    160
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Platta:
    Surface Go 2
    Jag råkade ut för detta i morse, efter att jag hade ragit batteriet när den hängt sig.
    Då väntade jag, blev otålig.
    Kopplade in laddaren och batteriet i stort sätt samtidigt, allt fungerade.

8. robinofstockholm

robinofstockholm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jag hade detta problem för ca 2v sedan efter att jag uppdaterade till KF3. Problemet blev värre och värre ganska snabbt. Telefonen stängde av sig titt och tätt, fick olika varningsmeddelanden typ att SIM kortet saknas i enheten mm.

Lämnade in den på verkstad. Dagen efter fick jag telefonen tillbaks. Nu fungerar allt superbra.. telefonen känns inte alls varm hellre.. vilket är positivt

9. apjufe

apjufe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jahaja, här sitter ni och skriver om hur varma era telefoner känns.. det var ju inte riktigt vad jag frågade efter. SGS2 är ju känd för att bli varm, det är inga konstigheter med det, liten telefon, men mycket inuti. Recensionen här på swedroid mätte väl den upp till 57grader om jag inte minns fel.

Iallafall, jag lämnade in telefonen via telia och nu har det gått 8dagar och jag kan se genom deras hemsida att den NU kommit till verkstaden i Västerås. Less!

Skriver väl vad de har att säga om saken när nu det händer, tippar på några veckor nu eftersom det är semester för de flesta.

10. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Om ni märker att telefonen blir onormalt varm kan ni installera programet OSmonitor för att se om det är nån som ligger och drar en massa cpu som inte ska göra det

11. Jöns

Jöns Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hoppas du återkommer med svar i tråden om hur det går. Semestern är ju några veckor till...

12. TheElement

TheElement Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem som ni har med termometer och pip från mobilen och nu startar den inte varken med eller utan laddare eller usb-sladden i datorn :S får nog förmodligen skicka tillbaka den till återförsäljaren

13. ayla85

ayla85 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

14. apjufe

apjufe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Klart jag återkommer om vad som händer! senast idag ringde jag och skällde på dem igen, de verkar ju inkompetenta allihopa där... Men nu fick jag höra att den tydligen skulle påbörjas i veckan (27e) skickade in den 12e!

15. apjufe

apjufe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Idag gick jag in och kikade på Anovo.se, servicetjänsten för teliasverkstad och den är ÄNTLIGEN klar!

Arbetsbeskrivning: Uppgraderad mjukvara och kalibrerad samt bytt mainboard. Test OK.

Känns inte så stabilt då telefonen var oanvänd! hoppas på en välfungerande sgs2 nu!