överhettning

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Malx, 17 dec 2009.

1. Malx

Malx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nån annan som haft problem med att batteriet överhettat? Inträffar när jag laddar och testar något tungt samtidigt, typ ett 3dspel. Använder då iphone
    laddaren tillsammans med Acers medföljande usbsladd, tycker inte det borde ha betydelse. Verkar allvarligt...känns bra att den verkar upptäcka det och koppla bort laddningen men det borde väl ändå inte kunna hända?

2. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kolla så det är samma spänning samt att lika många amper levereras. Min SE X! har en 500mAh medan Magic har 1000 mAh så det är ju skillnad på usb och usb!

3. Malx

Malx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ringde och kollade med en kompis. Väggladdaren till Acern ger upp till 1000 mAh vilket är detsamma som Iphoneladdaren. (Observera "upp till", detta begränsas garanterat i telefonen hursomhelst). Usb går alltid på 5V och ska enligt 2.0-standard kunna leverera upp till 500 mA.

Telefonen klarar alltså att ladda om skärmen är avstängd och telefonen inte används. Men om jag t.ex surfar medan jag laddar så ser jag att batteriets temperatur pendlar mellan 39-41 grader C. Och då har jag skärmen på låg ljusstyrka. Enligt instruktionsbok så slår laddningen av över 40 grader (vilken den dock inte verkar göra, den laddar fortfarande vid 41)

Hur ser det ut för er andra, vad har ni för batteritemperaturer under laddning/användning och under bara användning?

Tillägg: Jag vet inte temperaturen den hade när den överhettade. Jag testade ett 3dspel i ca tio minuter och kände att telefonen var väldigt varm. När jag gick ur spelet så såg jag att batteriikonen var röd med ett utropstecken. Då stängde jag av snabbt och tog ur batteriet ett tag. Först efter detta installerade jag Battery Status - Free för att enkelt kunna se tempen.

Last edited: 17 dec 2009
  4. plattis

plattis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma sak - röd batteriikon etc- har hänt med min liquid när den var inkopplad med den medföljande laddaren. Jag stängde helt enkelt av en stund, och sedan har det inte hänt igen.

5. jonpa

jonpa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur mycket ström laddaren kan trycka ur sig har ingen betydelse så länge den orkar trycka ur sig tillräckligt. Telefonen "drar" så mycket ström den behöver och inget mer, dvs. man kan inte förstöra något om man har en laddare som orkar trycka ur sig mer än orginalladdaren. DOCK måste spänningen vara samma annars kan det gå illa.