Överkänslig skärm

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Morrgann, 7 dec 2010.

1. Morrgann

Morrgann Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har sen uppdateringen till 2.1 en otroligt enerverande känslighet på skärmen. Eller om den buggar, vad vet jag.

Det kan kanske behöva sägas redan i början att det inte är fråga om något handhavandefel, då detta inte alls fanns innan jag gjorde uppdateringen.

Problemet märks otroligt mycket när jag ska skriva sms, vilket jag gör väldigt ofta. Trycker jag till exempel på en knapp, så matar telefonen in antingen två eller tre tryckningar med den knappen. Ska jag sedan sudda så kan den få för sig att sudda antingen en, två eller tre bokstäver. Detta leder till en del frustration då det tar väldig tid att skriva ett simpelt sms.

Jag har sökt otroligt mycket på olika forum, men jag har inte alls hittat något som verkar relevant. Det närmaste jag har kommit är "ghost touch", men inte heller där hittade jag något användbart.

Vore tokigt snällt om någon visste vad detta kan bero på och ville dela med sig!

Tack på förhand!

MVH / Morgan

2. Stromqvist

Stromqvist Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem! Så otroligt irriterande..
    Vet inte heller om det går att få till på något sätt! :(

3. Gooli

Gooli Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har märkt att det kan bli så om man har "Haptisk återkoppling" på.
    D.v.s att telefonen vibrerar vid varje knapptryckning.
    Det verkar som att vibrationerna i sig gör att varje tryckning kan registreras flera
    gånger, troligen för att man är väldigt lätt på fingret eftersom tangenterna på
    skärmen blir så små.

4. Morrgann

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Helt klart en intressant idé! Jag provade att stänga av detta förut. Till en början trodde jag att jag hade hittat problemet, men det visade sig vara fel. Efter ett tag var det samma problem igen :mad:

Riktigt enerverande är det även dom gånger jag trycker EN gång på mellan slag och den uppfattar det som två och sätter dit en punkt och ett mellanslag.

Jag ska prova att roota telefonen idag och se om det kan göra någon skillnad. Mest troligt inte, men det är iaf värt ett försök.

5. Morrgann

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nu rootat telefonen i en sista förhoppning att detta kanske skulle kunna på något magiskt sätt få bort det problem som jag upplever. Men icke. Det är fortfarande så att telefonen själv bestämmer hur många gånger jag har tryckt på en knapp. Framförallt är mellanslags-knappen väldigt känslig.

Jag läste på något annat forum om någon som hade haft liknande problem och sedan tagit bort själva skalet, och det hade hjälpt denna person. Dock så provade jag själv att ta bort skalet och skriva sms, men inte heller detta avhjälpte problemet.

6. Zkeeter66

Zkeeter66 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag har delvis samma prob efter uppdateringen, men för mig så är det hörnen som spelar mig spratt....
    Vet inte hur många ggr jag har stängt av micken med örat då jag svarat för snabbt. Man har visserligen lärt sig att smyyyga luren mot huvudet, men ändå...
    Har även fått ta bort funktionen nere till höger då det är så förtvivlat lätt att komma åt det när jag håller den i handen trots mina normala händer.
    Lite synd då jag i övrigt är skitnöjd med telen!

7. Morrgann

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag dels provat att roota telefonen, även fast detta var ett långskott till förändring. Då det inte blev någon skillnad valde jag att flasha om den också, men tråkigt nog så kvarstår problemet.
    Pratade även med dom på SE:s support, men dom kunde inte direkt bidra med något vettigt.

Är det någon fler som upplever samma känslighetsproblem på sin X10 mini? Det problemet jag har märks otroligt mycket när det ska skrivas sms.

8. Gooli

Gooli Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hade exakt samma problem. Körde då med scandinavian keyboard.
    Bytte till smart keyboard. Vet inte om det berodde på det, men dubbeltryckningarna
    är som bortblåsta.