1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

Fråga: Överlagringar på andra appar.

Diskussion i 'Nexus 5X (2015) - Allmänt' startad av rickards, 1 aug 2016.

  1. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 740
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Har problem med att tillåta behörigheter i appar på min 5X. Problemet kan kringgås om jag bockar i "överlagringar på andra appar" tillåts ej. Dock är bekymret att jag skarpt uppskattar YAAB för att justera ljusstyrkan automatiskt, då originaljusteringen av ljusstyrkan är ganska värdelös. För att YAAB skall fungera måste överlagring tillåtas, men då kan jag ej godkänna behörigheter utan att antingen stänga av överlagringen tillfälligt, eller gå in i appinställningarna bakvägen och tillåta önskade behörigheter. Jäkligt irriterande att inte kunna godkänna behörigheter utan massa krångel. Och troligen helt omöjligt att lista ut hur man gör för att tillåta behörigheter för de flesta icke telefonintresserade misstänker jag. Någon som har några tips och trix för att lösa detta på ett smidigt sätt?
     
  2. vfsimon91

    vfsimon91 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem, löste sig genom att avinstallera appen "File Manager". Kunde sedan lägga in appen igen och har därefter inte haft några problem. Du råkar inte ha den appen installerad?
     
  3. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 740
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Nope, inte den installerad.
     
  4. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 740
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Efter en del googlande verkar det som att denna bugg dök upp i samband med Juniuppdateringen. Verkar inte bättre än att inga appar kan tillåtas överlagring utan att denna bugg dyker upp. Alla auto brightness appar verkar behöva använda sig av överlagring för att fungera så man verkar få köra manuellt, eller nöja sig med en inbyggda auto justeringen. Får hoppas buggen försvinner med N uppdateringen som förhoppningsvis kommer inom mkt snar framtid.
     
  5. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 740
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER